
Fornylig kunne vi fortælle, at belgiske Dataline havde købt Dansk Dataservice. På FESPA spurgte jeg deres marketingchef, Jef Stoffels, om, hvad det kommer til at betyde.
– Det er en del af vores vækststrategi at vokse ind i landene omkring os. Vi har dækket Benelux og er siden gået ind i både Tyskland og Spanien. Nu er turen så kommet til Danmark, hvor vi allerede har et solidt samarbejde med NIZE equipment, som fungerer som en slags ambassadør for os, siger Jef Stoffels.
For kort tid siden overtog Dataline Dansk Dataservice. Tanken er at konvertere så mange som muligt af disse kunder til brugere af Datalines system Multipress. Multipress-systemet består af en række forskellige moduler der kan sættes vilkårligt. Det gælder alt fra kunderelationer (CRM), kalkulationer og tilbud, pre-flighting, ordreoprettelse og bekræftelse, internt workflow, analyse og rapportering, fakturering, lagerbeholdning og logistik.
– Det er naturligvis ikke alle Dansk Dataservice kunder, som vil følge med ind i vores fold, men vi tror på at langt de fleste vil se fordelene i at skifte til et system, der er meget modulært, dækker langt flere processer end sammenlignelige systemer og som er under fortsat udvikling, tilføjer Jef Stoffels.
Han fortæller, at de fleste han møder, gerne vil tale om, hvilke features systemet har, men at han prøver at vige uden om denne diskussion fordi:
– Det handler om, hvad du kan spare af tid. Derfor vil vi helst kigge på, hvordan kunden har organiseret deres processer i dag og hvor meget tid det koster dem. For det er der, vi kan gøre en forskel. Vi plejer at sige, at hvis vi ikke kan spare mindst 40% af den tid du bruger på administration, så får du pengene igen.
Dataline har planer om at gennemføre en demotur i Danmark i løbet af året sammen med Even T. Hansen (den tidligere ejer af Dansk Dataservice), hvor de kan vise interesserede kunder, hvad man kan med Datalines software Multiline.
Dansk Dataservices system bliver ikke længere udviklet og systemet vil blive afviklet over en årrække, hvor der fortsat vil være support til eksisterende kunder.