
Thomas Søby Hedegaard, kontaktdirektør og partner i reklamebureauet Buchs A/S og labelvirksomheden Buchs Labels A/S, er netop blevet genvalgt som næstformand i brancheorganisationen GRAKOMs bestyrelse.
GRAKOM repræsenterer over 300 virksomheder inden for grafisk kommunikation, marketing, medieproduktion og visuel formidling – og har en vigtig stemme i forhold til branchens udvikling, herunder ESG-indsats, overenskomster og strategisk udvikling. Foreningen nærmer sig sit 150 års-jubilæum og har haft en markant indflydelse på branchens udvikling igennem årene.
– Det er en stor tillidserklæring at blive genvalgt. Jeg ser det som en mulighed for fortsat at sikre, at vi i Grakom samler kommunikationsindustrien og sikrer udvikling og optimale betingelser for vores medlemsvirksomheder, siger Thomas Søby Hedegaard, der har været en del af bestyrelsen igennem en længere årrække.
Hvad brænder du selv mest for i bestyrelsesarbejdet?
– For mig er bestyrelsesarbejdet i Grakom en win-win rolle. Jeg sidder i bestyrelsen sammen med ambitiøse ledere der repræsenterer forskellige virksomheder i kommunikationsindustrien, som jeg får energi og inspiration fra. Det er noget af det jeg brænder for – at sikre vi afspejler medlemmerne, så der er store og små virksomheder repræsenteret, og at vi spænder fra bureauer til promotionsvirksomheder – og alt det midt imellem – og skaber sammenhæng og værdi.
Hvad ser du selv som dit væsentligste bidrag til arbejdet i GRAKOMs bestyrelse indtil nu?
– Grakom har en ambition om at være til for store dele af kommunikationsindustrien. I 2019 etablerede vi Creative Club som en samlende kraft for reklamebureauer og de af vores medlemmer der var igang med en udvikling hen imod en mere kreativ profil. I dag er vi over 100 medlemmer, som vi skaber relationer imellem og som vi tilbyder ydelser indenfor ESG, jura, uddannelse og netværk m.m. De første samtaler om det opstod i mødelokalet hos Buchs. Derfra og til der var etableret en selvstændig bestyrelse, der kort tid efter blev til Creative Club, som en del af Grakom, tog ikke lang tid. Det syntes jeg er stærkt og vidner om en moderne og agil organisation.
Hvor vil din fokus være i den kommende bestyrelsesperiode?
– Jeg mærker selv hos Buchs, hvordan vi ubønhørligt bombarderes med krav fra kunder og offentlige styrelser til ESG, GDPR, AI, miljøcertifikater m.m. Der skal Grakom være en stærk partner, der kan hjælpe vores medlemsvirksomheder, store som små, med at gennemskue dem og yde den bedst mulige rådgivning. Det gælder sådan set generelt, at vi som Grakom skal arbejde for at stille vores medlemsvirksomheder stærkest muligt gennem vores ydelser, kurser og netværk.
Vi har i dag en skarp organisation på Møllekajen i Odense, og vi skal sammen løse de mange spændende opgaver og udfordringer der ligger foran kommunikationsindustrien.
Genvalget blev offentliggjort i forbindelse med GRAKOMs generalforsamling 2025, som blev afholdt på organisationens hovedsæde i Odense.
Thomas Søby Hedegaard fortsætter i bestyrelsen i en toårig periode.
René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt medlem af bestyrelsen. Du kan læse mere om ham her.
Bestyrelsen i GRAKOM består fremadrettet af:
– Formand Jesper Jungersen (Aller Media)
– Næstformand Thomas Søby (Buchs)
– Søren Henriksen (Stibo Complete)
– Allan Werk (Werks Grafiske Hus)
– Palle Studsgaard Odgaard (Dystan & Rosenberg)
– Esben Mols Kabell (Lasertryk.dk)
– Niels Rask (NS System)
– Steen Rocatis (Bording Danmark)
– Brian Kluge (CCL Label)
– René Milholt (Jydsk Emblem Fabrik)
– Rene Rafn Hansen (Effection.dk)
