BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

PUBLICERET: 19 March 2025
OPDATERET: 19 March
Kollage med indhold fra bl.a Pixabay.

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.

BibMedia er stiftet i 1994 og ejes i dag af Hans Ole Poulsen. BibMedias formål er at udvikle, vedligeholde og supportere lokale biblioteksløsninger. De har en produktionsenhed som indkøber, forædler og distribuerer bøger til biblioteker i hele landet. Forædlingen består i at tilføje beskyttende omslag, rygbind, tyverisikring på bøger og av-materialer m.m.

Direktør Rene Milholt.

I 2021 vandt BibMedia SKI-udbuddet for bibliotekerne i hele Danmark på en 4-årig aftale. I 2024 valgte SKI, at aftalen skulle deles mellem to leverandører, hvorfor BibMedia mistede ca. halvdelen af deres omsætning. Det gav nogle udfordringer om, hvilken slags virksomhed BibMedia skulle være fremover. Direktør René Milholt og Hans Ole Poulsen blev enige om, at prøve at udvide virksomhedens grundlag. Og dér opstod ideen med at købe Jydsk Emblem Fabrik (JEF).

– Vores spidskompetencer inden for biblioteksverdenen er indkøb, en lidt nicheagtig forædling samt distribution. Det er langt hen ad vejen det samme som hos JEF, siger direktør i BibMedia, René Milholt. Han fortæller videre, at de tidligere har haft kigget på køb af en promotion-virksomhed. De ser et stort potentiale i det marked, men ser også et stort behov for både digitalisering og konsolidering.

– JEF er er relativt stor og meget veldrevet promotion-virksomhed. Men det er et krav, at vi kan få den til at vækste yderligere. Det skal ske både gennem organisk vækst, hvor digitalisering og mere egenproduktion skal hjælpe os på vej, ligesom vi også har blikket rettet mod opkøb af interessante virksomheder. Så hvis der er nogen, der er gået i salgsmode, så ring endelig, så giver jeg en kop kaffe, tilføjer René Milholt.

BibMedia har deres hovedkontor i Herlev ved København og det er også herfra René Miltolt normalt arbejder. Fremadrettet vil arbejdsugen være fordelt mellem Herlev og Malling med 2-3 dage om ugen i det østjyske.

– Vi skal gennem en reorganiseringsproces. Stig og Hanne vil fortsat være tilknyttet som specialister, men vil ikke have nogen ledelsesopgaver. Det bliver en ny tid med en professionel ledelse, som skal levere resultater til ejerne. Heldigvis har vi en meget talentfuld medarbejderstab, hvor vi tror, vi kan rykke nogen frem og op i organisationen. Det er det arbejde vi er i gang med lige nu, siger René.

JEF er specialister inden for medaljer og emblemer, sportspræmier (pokaler og statuetter), merchandise og ikke mindst gravering som en service.

De seneste nyheder

Industriprint tager Doming op

Doming er et vigtigt image-produkt for en række industrikunder, fortæller Christian Strøyberg, som ejer og driver Industriprint i Nørresundby.
doming

HP lancerer kompakt hybridprinter

HP lancerer en kompakt mellemting mellem en flatbed- rulleprinter. HP Latex R-530 håndterer både faste og fleksible materialer med samme kvalitet.
HP-Latex-R530-1

POLAR automatiserer skæreforberedelserne

POLAR annoncerer deres nye AirGo Jog, som eliminerer manuelle indgreb som materialetransport, luftning og opstødning af arkene forud for skæring i skæremaskinen.
AirGoJog

Dansk start-up tilbyder automatiseret syning af soft signage

Det er, den i branchen kendte, Steen Mikkelsen der står bag produktet FASTSEWN som automatiserer såvel syning som skæring af polyesterbaserede tekstiler.
fastsewn_01

Læs videre

Kailow A/S udnævner ny adm. direktør

Det er Per Puch Holm-Larsen der tiltræder som adm. direktør 1. april.
per_puch

Potentialet i personalisering er stadig enormt

Der findes i dag et væld af personaliserede produkter – emballage, bøger, tøj, bannere og kort – for blot at nævne nogle få. Det personlige element i disse produkter tilføjer betydelig værdi til kunderne.
PE_SPP

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Strandbygaard tilføjer emballage til deres portefølje

Den strategiske satsning skal sikre fortsat vækst og løfte omsætningen med 20 til 25 procent om året.
Screenshot