
Efter en periode med konsolidering melder Bording Danmark sig nu igen på banen og jagter aktivt nye opkøbsmuligheder.
Klar til næste skridt i vækststrategien
Efter 10 opkøb i perioden 2013-2023 har der i et års tid været mere stille på opkøbsfronten hos kommunikations- og marketinghuset Bording Danmark.
Men efter en periode med vellykket konsolidering og integration af nye kompetencer, samt etableringen af sit eget reklamebureau, melder Bording sig nu klar til næste skridt i sin vækststrategi.
Virksomheden, der har rødder i trykindustrien, har de seneste år gennemgået en markant transformation og opererer i dag som en full-service partner for sine kunder. Bording oplever i stigende omfang efterspørgsel på at kunne levere bredt på tværs af hele kundens kommunikationsspektrum. Derfor søger Bording Danmark nu nye opkøbsmuligheder for at udvide kompetencer og markedsandele yderligere.
– Vi ser et stort potentiale i at tilknytte både nye kompetencer og nye kunder. Hver gang vi tilføjer en ny virksomhed til vores organisation, lærer vi noget nyt. Samtidig bringer de nye medarbejdere friske perspektiver ind, hvilket skaber dynamik og innovation. Denne tilgang har været en vigtig del af vores succes, og vi ser frem til at bygge videre på den, siger administrerende direktør Bernt Therp.
Fokus på print management-selskaber og emballageleverandører
– Med print management-selskaber mener vi virksomheder der leverer fysiske (og gerne digitale) kommunikationsløsninger til andre virksomheder. Det betyder egentligt at alle virksomheder der arbejder med branding og kommunikation er I vores søgelys. For overordnet set er det de opgaver, vi hjælper kunderne med at udvikle, ensrette og styre processerne omkring. Så selskaber, der har det som deres kerneydelse, er dem vi kalder Print Management-selskaber, forklarer Bernt Therp og tilføjer:
– Kommunikationsindustrien forandrer sig, og vi vil fortsat tage en aktiv del i udviklingen. Inden for eksempelvis emballage oplever vi en stigende efterspørgsel på den komplette leverance fra rådgivning og design over indkøb og logistik, og vi ser interessante muligheder i at konsolidere markedet yderligere.
Succes med at videreudvikle opkøb
Historisk set har Bording Danmark haft succes med opkøb og integration af nye virksomheder, og denne strategi vil fortsat være en vigtig drivkraft i den fremtidige udvikling.
– Vi har gode erfaringer med at integrere og ikke mindst videreudvikle de virksomheder, vi gennem tiden har tilknyttet Bording. Vi har en stærk organisation og et stort kundekartotek, der giver nye virksomheder mulighed for at nå et niveau, som kan være svært at opnå alene. Vi arbejder tæt sammen med de virksomheder, vi køber, for at sikre, at deres styrker videreføres og udvikles, samtidig med at vi skaber nye vækstmuligheder i fællesskab, fortæller Bernt Therp, og fortsætter:
– Vi er altid åbne for dialog med virksomheder, der ser et potentiale i at blive en del af Bording Danmark. Vores mål er at skabe stærke, langsigtede samarbejder, hvor vi sammen kan løfte forretningen til nye højder. Vi håber at identificere de rette partnere i den kommende tid og ser frem til at udforske nye muligheder i markedet, slutter Bernt Therp.