
Print.Group, som er holdingselskabet bag den europæiske printplatform Print.com, har købt trykkerivirksomheden Simian. Købet omfatter salgsplatformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 m² store produktionsanlæg tæt på Groningen i Holland.
Ifølge Print.Groups CEO Marco Aarnink er købet et logisk skridt i retning af at fremtidssikre gruppens produktions- og ekspeditionsaktiviteter og samtidig styrke Print.coms position i det europæiske trykkerilandskab.
Siden grundlæggelsen i 2018 er Print.Group vokset til at omsætte for mere end 450 mio. DKK i ni europæiske lande. Med dette køb går virksomheden ind i en ny og dynamisk fase i den europæiske trykindustri.
Investering i vækst og innovation
CEO og grundlægger af Print.com Marco Aarnink siger:
– Vi investerer i en fremtrædende international position på et hastigt udviklende marked. Vores kunder forventer mindre oplag, kortere leveringstider, et bredere og mere bæredygtigt produktsortiment og personlig service. Vi leverer på disse ønsker og differentierer os ved at tilføre værdi gennem digitalisering, forenklede workflows, fulfillment og fleksibel logistik lige til kundens dørtrin.
– Med dette køb, og den ekstra volumen det medfører, opnår vi straks stordriftsfordele i vores gruppe. Simians fuldt udstyrede og stærkt optimerede produktionsanlæg giver os grundlaget for at forblive førende på et hurtigt konsoliderende marked – både med hensyn til omkostningseffektivitet og innovation.
Simians fremtid i Print.Group
Det nye produktionsanlæg vil fungere som et centralt produktions- og distributionscenter for mærkerne i Print.Group. Sammenlægning af ordremængder er en nøgleprioritet, der gør det muligt for Print.Group at gennemføre betydelige omkostningsoptimeringer, der i sidste ende vil gavne kunderne. Som følge heraf vil Print.com Productions’ eksisterende fabrik i Oss blive lukket, og aktiviteterne flyttet til Groningen.
Inden for den fornyede brandportefølje vil Print.com forblive en eksklusiv platform, der er skræddersyet til kreative fagfolk som f.eks. forhandlere, varemærkeejere, kreative og bureauer.
Reclameland-, Flyerzone- og Drukland-mærkerne vil fortsat fokusere på direkte salg til små og mellemstore virksomheder. Det skaber en klar pris- og produktdifferentiering mellem de forskellige mærker, både når det gælder fysiske produkter samt værktøjer og tjenester.