Print.com investerer i en fremtrædende international position

PUBLICERET: 20 February 2025
OPDATERET: 20 February
CEO Marco Aarnik fra Print.Com (tv) og Wouter Hann fra Simian foran deres Landa-trykmaskine. Pressefoto.

Print.Group, som er holdingselskabet bag den europæiske printplatform Print.com, har købt trykkerivirksomheden Simian. Købet omfatter salgsplatformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 m² store produktionsanlæg tæt på Groningen i Holland.

Ifølge Print.Groups CEO Marco Aarnink er købet et logisk skridt i retning af at fremtidssikre gruppens produktions- og ekspeditionsaktiviteter og samtidig styrke Print.coms position i det europæiske trykkerilandskab.

Siden grundlæggelsen i 2018 er Print.Group vokset til at omsætte for mere end 450 mio. DKK i ni europæiske lande. Med dette køb går virksomheden ind i en ny og dynamisk fase i den europæiske trykindustri.

Investering i vækst og innovation

CEO og grundlægger af Print.com Marco Aarnink siger:

– Vi investerer i en fremtrædende international position på et hastigt udviklende marked. Vores kunder forventer mindre oplag, kortere leveringstider, et bredere og mere bæredygtigt produktsortiment og personlig service. Vi leverer på disse ønsker og differentierer os ved at tilføre værdi gennem digitalisering, forenklede workflows, fulfillment og fleksibel logistik lige til kundens dørtrin.

– Med dette køb, og den ekstra volumen det medfører, opnår vi straks stordriftsfordele i vores gruppe. Simians fuldt udstyrede og stærkt optimerede produktionsanlæg giver os grundlaget for at forblive førende på et hurtigt konsoliderende marked – både med hensyn til omkostningseffektivitet og innovation.

Simians fremtid i Print.Group

Det nye produktionsanlæg vil fungere som et centralt produktions- og distributionscenter for mærkerne i Print.Group. Sammenlægning af ordremængder er en nøgleprioritet, der gør det muligt for Print.Group at gennemføre betydelige omkostningsoptimeringer, der i sidste ende vil gavne kunderne. Som følge heraf vil Print.com Productions’ eksisterende fabrik i Oss blive lukket, og aktiviteterne flyttet til Groningen.

Inden for den fornyede brandportefølje vil Print.com forblive en eksklusiv platform, der er skræddersyet til kreative fagfolk som f.eks. forhandlere, varemærkeejere, kreative og bureauer.

Reclameland-, Flyerzone- og Drukland-mærkerne vil fortsat fokusere på direkte salg til små og mellemstore virksomheder. Det skaber en klar pris- og produktdifferentiering mellem de forskellige mærker, både når det gælder fysiske produkter samt værktøjer og tjenester.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Thomas Søby Hedegaard ser frem til en ny periode i GRAKOMs bestyrelse

Thomas Søby Hedegaard er blevet genvalgt som næstformand i brancheorganisationen GRAKOMs bestyrelse.
Thomas Søby

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard