
CCL Label vil for første gang udstille på Paris Packaging Week i Frankrig fra den 28.-29. januar.
Fokus vil være på etiketter og sleeves, der kombinerer premiumisering og bæredygtighed – to megatrends i emballagebranchen.
Premiumisering dækker over en stigende efterspørgsel på eksklusive etiketter. Fokus vil være på etiketter til premium drikkevarer såsom vin, champagne og spiritus som vil være efterbehandlet med forskellige dekorationsteknologier.
Nye teknologier
– Premium-drikkevarer kræver premium-etiketter med high-end udsmykning, skinnende elementer og state-of-the-art prægeteknikker. De eksklusive etiketter er omhyggeligt udformet af designere, og det er op til den dygtige trykker at bringe deres vision til live. Vi vil fremvise de elementer, high-end labels og sleeves kan kombineres med for at opnå det enestående resultat, der hjælper produktet med at skille sig ud på hylden, fortæller Reinhard Streit, administrerende direktør og Vice President CCL Food&Beverage Europe.
Blandt de seneste innovationer inden for high-end udsmykning, som CCL Label viser i Paris,
er haute couture udstansning, mikro- og nanogravering, prægning samt shine-teknologien, en speciel trykteknik, der reducerer spild i produktionen og har en meget lav CO2-påvirkning på det færdige produkt.