Canon Danmark og InterMail Danmark har indgået aftale om levering af produktionsløsninger og workflow-software.
Aftalen forventes at resultere i en samlet printvolumen på over 300 millioner A4-sider over de kommende år. Med de nye løsninger skal InterMail servicere hele det nordiske marked, hvor Danmark i øjeblikket udgør hoveddelen, men hvor der er planer om en betydelig udvidelse i både Sverige og Norge. InterMail specialiserer sig i direct mail, transaktionsprint, valgkort og anden højvolumen printproduktion.
Leverancen fra Canon omfatter en kombination af inkjet-rulleprintere med avanceret efterbehandling, farve- og sort/hvid arkproduktionsprintere samt produktionssoftware. Sammen skal disse løsninger sikre en effektiv håndtering af store datamængder og højvolumen print.
Blandt det leverede udstyr er Canon ColorStream 6700 inkjet-rulleprintere, to imagePRESS V1350 farveproduktionsmaskiner og tre varioPRINT 140 sort/hvid arkproduktionsmaskiner. Disse understøttes af PRISMAproduction og PRISMAprepare output management software. Samlet gør løsningerne det muligt at producere over 2.000 A4-sider i minuttet.
Efter en grundig udbudsrunde vandt Canon opgaven på grund af deres evne til at opfylde InterMails høje krav til oppetid, kvalitet, samt serviceniveau.
– Vi ser samarbejdet med Canon som en vigtig del af vores strategiske rejse, hvor vi vil fortsætte den konsolidering, som InterMail startede med overtagelsen af KMD’s printcenter. Canon lever op til vores krav til en leverandør – både når det gælder produktionsudstyr, software og ikke mindst service, udtaler Anders Ertmann, CEO hos InterMail Danmark.
Ole Veggerby, Key Account Manager hos Canon, fortæller, at samarbejdet med InterMail Danmark har været præget af et transparent og fremadrettet fokus. Målet har fra starten været at sikre den bedst mulige løsning, der både opfylder InterMails nuværende printbehov og skaber et solidt fundament for fremtidige krav til produktion. Canon er stolt over at blive valgt som InterMail Danmarks nye partner, og de ser frem til at understøtte InterMails styrker i samspillet mellem fysisk og digital kommunikation.