Heidelberg forudser vækst i anden halvdel af regnskabsåret

PUBLICERET: 17 November 2024
OPDATERET: 17 November
Heidelberg fornyer sit Print Media Center på Wiesloch-Walldorf sitet og gør det til “Home of Print”. Her kan eksisterende og potentielle kunder orientere sig om alle de nyeste teknologier og løsninger til offset-, digital- og flexografisk tryk på teknologineutral basis.

Takket være en høj ordrebeholdning på € 953 mio. forventer Heidelberg, at anden halvdel af regnskabsåret 2024/2025 bliver stærk.

Disse positive udsigter er baseret på en stigning i indgående ordrer i første halvår, som er 7,4 procent højere end året før. Salget på € 915 mio. i første halvår var inden for forventningerne på grund af indkøbstilbageholdenhed forud for drupa-messen.

– Vi øger nu udnyttelsen af vores produktionskapacitet, så vi hurtigt og rentabelt kan arbejde igennem vores ordrebeholdning i tredje og fjerde kvartal, siger Heidelberg CEO Jürgen Otto.
– Det forventede salg af nye maskiner er allerede næsten fuldt ud indfriet med ordrer, og vores produktionsaktiviteter kører på fuld kapacitet. Vi er sikre på, at vi når vores mål for året.

Heidelberg skriver i en pressemeddelelse, at de stadig står stærkt i og omkring Kina. Indgående ordrer i Asien og Stillehavsregionen registrerede den klareste vækst i de første seks måneder af indeværende regnskabsår og steg med cirka 10 procent.

Emballageløsningssegmentet driver væksten

Sammenlignet med samme periode året før var emballageløsningssegmentet i stand til at øge ordreindgangen i første halvår med omkring 9,7 procent til € 675 mio. og dermed bidrage med cirka 53 procent til den samlede volumen. Megatrends på emballagemarkedet er først og fremmest den stigende efterspørgsel efter emballage, der er både bæredygtig og af høj kvalitet.

Det er her, at positioneringen af Heidelberg som systemintegrator og totalløsningsleverandør har en positiv indvirkning, hvilket er med til at udvide deres stærke position på emballagemarkedet yderligere. Virksomheden forventer også yderligere vækstmuligheder i Kina. Inden for printløsningssegmentet steg ordreindgangen i samme periode med omkring 5,5 procent til € 594 mio.

Læs videre

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

BSM Reklame tager også en Gazelle

Det er en bedrift at øge omsætning med 100% over fire år ved organisk vækst og uden at få røde tal på bundlinjen. Det er lykkedes for BSM Reklame i Vejle, som i år derfor modtager Gazelle-prisen.
BSM_reklame

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01