Drupa reducerer antallet af udstillingsdage

Foto: Anja Degerholm
PUBLICERET: 26 September 2024
OPDATERET: 26 September

Drupa holder fast i sin fireårige cyklus og har nu præsenteret datoerne for den næste messe, som afholdes i foråret 2028. Det, der dog ændrer sig, er antallet af messedage.

Drupa 2028 slår dørene op tirsdag den 9. maj og løber frem til onsdag den 17. maj. Det betyder, at messen forkortes fra elleve til ni dage. Ifølge messearrangørerne handler det om at tilpasse sig de skiftende behov og ønsker fra både besøgende og udstillere og i forlængelse heraf den transformation, som hele branchen gennemgår.

– Drupa 2024 var mere international end nogensinde før, og den positive atmosfære i hallerne afspejlede vores industris vilje til at drive dybtgående forandringer for at gøre trykkeri- og emballageindustrien mere bæredygtig gennem automatisering, kunstig intelligens og strategiske partnerskaber. Og det er præcis den slags vigtige mål, der også i fremtiden vil kræve en pålidelig platform som Drupa. Hvad der dog også viste sig var, at som en B2B-messe med en meget høj procentdel af beslutningstagere fra hele verden, er opholdstiden på Drupa blevet kortere. Derfor ønsker vi at facilitere messebesøg med maksimal effektivitet, siger Wolfram N. Diener, formand og administrerende direktør for Messe Düsseldorf, i en pressemeddelelse.

Sabine Geldermann, direktør for Drupa, siger, at ændringen er et direkte svar på forespørgsler fra industrien:

– Vi har grundigt og nøje analyseret anbefalingerne fra vores Drupa-udvalg, resultaterne af udstiller- og besøgsundersøgelser og feedback fra samarbejdspartnere og foreninger, siger hun om beslutningen.

Flere detaljer om den konceptuelle retning og designet af den næste Drupa vil blive præsenteret i 2025.

De seneste nyheder

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Læs videre

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard

Dataline overtager de grafiske aktiviteter fra Dansk Dataservice

Dataline fortsætter sin europæiske vækststrategi med overtagelsen af de grafiske aktiviteter i den danske virksomhed Dansk Dataservice.
dansk data og dataline

Domino Systems Danmark solgt til NIMAX Group

NIMAX er en italiensk virksomhed med speciale inden for blandt andet kodning, mærkning og etiketteringssystemer.
domino