Drupa reducerer antallet af udstillingsdage

Foto: Anja Degerholm
PUBLICERET: 26 September 2024
OPDATERET: 26 September

Drupa holder fast i sin fireårige cyklus og har nu præsenteret datoerne for den næste messe, som afholdes i foråret 2028. Det, der dog ændrer sig, er antallet af messedage.

Drupa 2028 slår dørene op tirsdag den 9. maj og løber frem til onsdag den 17. maj. Det betyder, at messen forkortes fra elleve til ni dage. Ifølge messearrangørerne handler det om at tilpasse sig de skiftende behov og ønsker fra både besøgende og udstillere og i forlængelse heraf den transformation, som hele branchen gennemgår.

– Drupa 2024 var mere international end nogensinde før, og den positive atmosfære i hallerne afspejlede vores industris vilje til at drive dybtgående forandringer for at gøre trykkeri- og emballageindustrien mere bæredygtig gennem automatisering, kunstig intelligens og strategiske partnerskaber. Og det er præcis den slags vigtige mål, der også i fremtiden vil kræve en pålidelig platform som Drupa. Hvad der dog også viste sig var, at som en B2B-messe med en meget høj procentdel af beslutningstagere fra hele verden, er opholdstiden på Drupa blevet kortere. Derfor ønsker vi at facilitere messebesøg med maksimal effektivitet, siger Wolfram N. Diener, formand og administrerende direktør for Messe Düsseldorf, i en pressemeddelelse.

Sabine Geldermann, direktør for Drupa, siger, at ændringen er et direkte svar på forespørgsler fra industrien:

– Vi har grundigt og nøje analyseret anbefalingerne fra vores Drupa-udvalg, resultaterne af udstiller- og besøgsundersøgelser og feedback fra samarbejdspartnere og foreninger, siger hun om beslutningen.

Flere detaljer om den konceptuelle retning og designet af den næste Drupa vil blive præsenteret i 2025.

Læs videre

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

BSM Reklame tager også en Gazelle

Det er en bedrift at øge omsætning med 100% over fire år ved organisk vækst og uden at få røde tal på bundlinjen. Det er lykkedes for BSM Reklame i Vejle, som i år derfor modtager Gazelle-prisen.
BSM_reklame

InterMail indgår millionaftale med Canon

Canon Danmark og InterMail Danmark har indgået aftale om levering af produktionsløsninger og workflow-software.
canon-intermail

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot