iEcho køber det tyske skærebordsfirma Aristo

PUBLICERET: 25 September 2024
OPDATERET: 25 September

IEcho har annonceret købet af Aristo, og kalder det en vigtig milepæl i dens globale strategi.

Med købet af Aristo får iEcho en europæisk platform for deres aktiviteter her, samtidig med at de får et velkendt og etableret varemærke i deres portefølje. IEcho skriver selv, at købet gør det muligt at absorbere Aristos erfaring inden for højpræcisions maskinfremstilling og kombinere den med sine egne innovationsevner for at forbedre produkternes teknologiniveau.

Den strategiske betydning af at erhverve Aristo

Gennem Aristo vil iEcho komme ind på det europæiske marked mere effektivt for at styrke den globale markedsposition og forbedre den internationale brandstatus.
Aristo har et stærkt varemærke, som vil understøtte iEchos globale markedsekspansion og øge den internationale konkurrenceevne.

Frank, administrerende direktør for iEcho, udtalte, at Aristo er et symbol på tysk industriånd og håndværk, og at købet ikke kun er en investering i deres teknologi, men også en del af fuldførelsen af IEchos globaliseringsstrategi. Det vil styrke iEchos globale konkurrenceevne og lægge grundlaget for kontinuerlig vækst.

Lars Bochmann, administrerende direktør for Aristo siger:
– Vi er begejstrede for at være del af iEcho. Denne fusion vil bringe nye muligheder, og vi ser frem til at arbejde sammen med iEcho-teamet for at fremme innovative teknologier. Vi tror på, at vi gennem samarbejde og ressourceintegration kan levere bedre produkter og tjenester til globale brugere. Vi ser frem til at skabe mere succes og muligheder under det nye samarbejde.

IEcho vil overholde “By Your Side”-strategien, som forpligter dem til at levere bedre produkter og tjenester til globale brugere, fremme globaliseringsstrategien og stræbe efter at blive førende inden for det digitale skæreområde.

Betydning for danske kunder

Peter Madsen fra PMH Systems, som sælger Aristos skæresystemer i Skandinavien, fortæller, at der ikke er nogen ændringer i denne relation.

– Vi har arbejdet med Aristo i mange år og har særdeles gode relationer til Lars Brochmann og resten af teamet i Hamborg, som alle fortsætter i en uændret organisation. Vi fortsætter vores engagement som aftalt og opfylder den langvarige kontrakt vi har med dem. Så vores kunder har intet at være bekymret over.

Custmo, som er dansk forhandler af iEchos skæreborde, siger samstemmende, at det ikke får nogen betydning her og nu.

– Vi er blevet informeret fra iEcho om, at det ikke kommer til at vedrøre os. Vores samarbejde vil fortsætte som hidtil, udtaler Kenneth Nielsen fra Custmo.

De seneste nyheder

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Fuldautomatisk efterbehandling af tekstilbannere

PLASTGrommet vil på FESPA demonstrere styrken af fuldautomatiseret efterbehandling med lanceringen af fire helt nye teknologier.
PLASTGrommet

Læs videre

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Thomas Søby Hedegaard ser frem til en ny periode i GRAKOMs bestyrelse

Thomas Søby Hedegaard er blevet genvalgt som næstformand i brancheorganisationen GRAKOMs bestyrelse.
Thomas Søby

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard