iEcho køber det tyske skærebordsfirma Aristo

PUBLICERET: 25 September 2024
OPDATERET: 25 September

IEcho har annonceret købet af Aristo, og kalder det en vigtig milepæl i dens globale strategi.

Med købet af Aristo får iEcho en europæisk platform for deres aktiviteter her, samtidig med at de får et velkendt og etableret varemærke i deres portefølje. IEcho skriver selv, at købet gør det muligt at absorbere Aristos erfaring inden for højpræcisions maskinfremstilling og kombinere den med sine egne innovationsevner for at forbedre produkternes teknologiniveau.

Den strategiske betydning af at erhverve Aristo

Gennem Aristo vil iEcho komme ind på det europæiske marked mere effektivt for at styrke den globale markedsposition og forbedre den internationale brandstatus.
Aristo har et stærkt varemærke, som vil understøtte iEchos globale markedsekspansion og øge den internationale konkurrenceevne.

Frank, administrerende direktør for iEcho, udtalte, at Aristo er et symbol på tysk industriånd og håndværk, og at købet ikke kun er en investering i deres teknologi, men også en del af fuldførelsen af IEchos globaliseringsstrategi. Det vil styrke iEchos globale konkurrenceevne og lægge grundlaget for kontinuerlig vækst.

Lars Bochmann, administrerende direktør for Aristo siger:
– Vi er begejstrede for at være del af iEcho. Denne fusion vil bringe nye muligheder, og vi ser frem til at arbejde sammen med iEcho-teamet for at fremme innovative teknologier. Vi tror på, at vi gennem samarbejde og ressourceintegration kan levere bedre produkter og tjenester til globale brugere. Vi ser frem til at skabe mere succes og muligheder under det nye samarbejde.

IEcho vil overholde “By Your Side”-strategien, som forpligter dem til at levere bedre produkter og tjenester til globale brugere, fremme globaliseringsstrategien og stræbe efter at blive førende inden for det digitale skæreområde.

Betydning for danske kunder

Peter Madsen fra PMH Systems, som sælger Aristos skæresystemer i Skandinavien, fortæller, at der ikke er nogen ændringer i denne relation.

– Vi har arbejdet med Aristo i mange år og har særdeles gode relationer til Lars Brochmann og resten af teamet i Hamborg, som alle fortsætter i en uændret organisation. Vi fortsætter vores engagement som aftalt og opfylder den langvarige kontrakt vi har med dem. Så vores kunder har intet at være bekymret over.

Custmo, som er dansk forhandler af iEchos skæreborde, siger samstemmende, at det ikke får nogen betydning her og nu.

– Vi er blevet informeret fra iEcho om, at det ikke kommer til at vedrøre os. Vores samarbejde vil fortsætte som hidtil, udtaler Kenneth Nielsen fra Custmo.

Læs videre

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Print.com åbner et nyt kapitel for Danmarks print-professionelle

Da Print.coms viste sig frem på Sign, Print & Pack sidste år, fik det folk til at kigge - og med god grund.
Marco Arnink

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3