IEcho har annonceret købet af Aristo, og kalder det en vigtig milepæl i dens globale strategi.
Med købet af Aristo får iEcho en europæisk platform for deres aktiviteter her, samtidig med at de får et velkendt og etableret varemærke i deres portefølje. IEcho skriver selv, at købet gør det muligt at absorbere Aristos erfaring inden for højpræcisions maskinfremstilling og kombinere den med sine egne innovationsevner for at forbedre produkternes teknologiniveau.
Den strategiske betydning af at erhverve Aristo
Gennem Aristo vil iEcho komme ind på det europæiske marked mere effektivt for at styrke den globale markedsposition og forbedre den internationale brandstatus.
Aristo har et stærkt varemærke, som vil understøtte iEchos globale markedsekspansion og øge den internationale konkurrenceevne.
Frank, administrerende direktør for iEcho, udtalte, at Aristo er et symbol på tysk industriånd og håndværk, og at købet ikke kun er en investering i deres teknologi, men også en del af fuldførelsen af IEchos globaliseringsstrategi. Det vil styrke iEchos globale konkurrenceevne og lægge grundlaget for kontinuerlig vækst.
Lars Bochmann, administrerende direktør for Aristo siger:
– Vi er begejstrede for at være del af iEcho. Denne fusion vil bringe nye muligheder, og vi ser frem til at arbejde sammen med iEcho-teamet for at fremme innovative teknologier. Vi tror på, at vi gennem samarbejde og ressourceintegration kan levere bedre produkter og tjenester til globale brugere. Vi ser frem til at skabe mere succes og muligheder under det nye samarbejde.
IEcho vil overholde “By Your Side”-strategien, som forpligter dem til at levere bedre produkter og tjenester til globale brugere, fremme globaliseringsstrategien og stræbe efter at blive førende inden for det digitale skæreområde.
Betydning for danske kunder
Peter Madsen fra PMH Systems, som sælger Aristos skæresystemer i Skandinavien, fortæller, at der ikke er nogen ændringer i denne relation.
– Vi har arbejdet med Aristo i mange år og har særdeles gode relationer til Lars Brochmann og resten af teamet i Hamborg, som alle fortsætter i en uændret organisation. Vi fortsætter vores engagement som aftalt og opfylder den langvarige kontrakt vi har med dem. Så vores kunder har intet at være bekymret over.
Custmo, som er dansk forhandler af iEchos skæreborde, siger samstemmende, at det ikke får nogen betydning her og nu.
– Vi er blevet informeret fra iEcho om, at det ikke kommer til at vedrøre os. Vores samarbejde vil fortsætte som hidtil, udtaler Kenneth Nielsen fra Custmo.