iEcho køber det tyske skærebordsfirma Aristo

PUBLICERET: 25 September 2024
OPDATERET: 25 September

IEcho har annonceret købet af Aristo, og kalder det en vigtig milepæl i dens globale strategi.

Med købet af Aristo får iEcho en europæisk platform for deres aktiviteter her, samtidig med at de får et velkendt og etableret varemærke i deres portefølje. IEcho skriver selv, at købet gør det muligt at absorbere Aristos erfaring inden for højpræcisions maskinfremstilling og kombinere den med sine egne innovationsevner for at forbedre produkternes teknologiniveau.

Den strategiske betydning af at erhverve Aristo

Gennem Aristo vil iEcho komme ind på det europæiske marked mere effektivt for at styrke den globale markedsposition og forbedre den internationale brandstatus.
Aristo har et stærkt varemærke, som vil understøtte iEchos globale markedsekspansion og øge den internationale konkurrenceevne.

Frank, administrerende direktør for iEcho, udtalte, at Aristo er et symbol på tysk industriånd og håndværk, og at købet ikke kun er en investering i deres teknologi, men også en del af fuldførelsen af IEchos globaliseringsstrategi. Det vil styrke iEchos globale konkurrenceevne og lægge grundlaget for kontinuerlig vækst.

Lars Bochmann, administrerende direktør for Aristo siger:
– Vi er begejstrede for at være del af iEcho. Denne fusion vil bringe nye muligheder, og vi ser frem til at arbejde sammen med iEcho-teamet for at fremme innovative teknologier. Vi tror på, at vi gennem samarbejde og ressourceintegration kan levere bedre produkter og tjenester til globale brugere. Vi ser frem til at skabe mere succes og muligheder under det nye samarbejde.

IEcho vil overholde “By Your Side”-strategien, som forpligter dem til at levere bedre produkter og tjenester til globale brugere, fremme globaliseringsstrategien og stræbe efter at blive førende inden for det digitale skæreområde.

Betydning for danske kunder

Peter Madsen fra PMH Systems, som sælger Aristos skæresystemer i Skandinavien, fortæller, at der ikke er nogen ændringer i denne relation.

– Vi har arbejdet med Aristo i mange år og har særdeles gode relationer til Lars Brochmann og resten af teamet i Hamborg, som alle fortsætter i en uændret organisation. Vi fortsætter vores engagement som aftalt og opfylder den langvarige kontrakt vi har med dem. Så vores kunder har intet at være bekymret over.

Custmo, som er dansk forhandler af iEchos skæreborde, siger samstemmende, at det ikke får nogen betydning her og nu.

– Vi er blevet informeret fra iEcho om, at det ikke kommer til at vedrøre os. Vores samarbejde vil fortsætte som hidtil, udtaler Kenneth Nielsen fra Custmo.

De seneste nyheder

Et nedbrud åbner øjnene hos KLS PurePrint

– Nedbrud på den gamle trykpresse fik os til at indse det fulde potentiale i den nye.
KLS_01
Et nedbrud åbner øjnene hos KLS PurePrint

Ny AI-baseret funktion øger produktiviteten i trykkeriet

PrintVis har introduceret en ny funktion: Kapacitetsoptimering – et AI-assisteret værktøj, som hjælper trykkerier med at øge effektiviteten.
Screenshot
Ny AI-baseret funktion øger produktiviteten i trykkeriet

Den første HP Indigo 6K+ i Norden

Boxes & Labels er de første i Norden til at investere i en HP Indigo 6K+ digital tryikmaskine.
Screenshot
Den første HP Indigo 6K+ i Norden

Faller Packaging Horsens åbner

Produktionen er sat i gang og inden for de næste fem år er planen, at kunne producere 600 millioner foldeæsker om året.
Faller_01
Faller Packaging Horsens åbner

Læs videre

Den første HP Indigo 6K+ i Norden

Boxes & Labels er de første i Norden til at investere i en HP Indigo 6K+ digital tryikmaskine.
Screenshot
Den første HP Indigo 6K+ i Norden

Kailow indgår aftale med Ungeløftet

Kailow indgår partnerskab for at hjælper unge mennesker med at få fodfæste på arbejdsmarkedet.
per_puch
Kailow indgår aftale med Ungeløftet

Knapt 100.000 besøgte EuroSkills

Mange unge mennesker troppede op på EuroSkills for at høre, hvad de grafiske uddannelser kunne byde på.
EuroSkills_01
Knapt 100.000 besøgte EuroSkills

Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Sammenlægningen træder i kraft den 1. januar 2026, hvor de fortsætter under navnet Green Graphic ApS.
GreenGraphic
Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen