Messekig: Onlineshop med menneskeligt ansigt og en konsolidering med synergi

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 19 September 2024
OPDATERET: 23 September

Onlineshops fylder meget på årets messe og bliver stadigt mere anvancerede for at tilgodese kundernes behov. Men hvor bliver den menneskelige kontakt af? Og hvad sker der, når man lægger to meget forskellige firmaer sammen?

Det glade Interflag-team kørte fra Rotterdam til Odense med denne lille container som anhænger. Det begrænsede hastigheden til 80 km/t og gjorde det til en 15 timers tur.
Webshop med et menneskeligt ansigt

Hollandske Interflag sælger flag i hele Europa via deres webshop. Formålet med at deltage på messen i Danmark er at vise, at de, på trods af den digitale håndtering, er et firma med meget menneskelige værdier.

– Vi er et team som har arbejdet sammen i mange år og som lægger stor vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og det skal være sjovt at handle med os. Vi mener selv, at vi laver flag i den bedste kvalitet, med hurtig levering og til en konkurrencedygtig pris i hele Europa. Vi er specialister, men ellers er der ikke så meget at sige om det, forklarer Tim Schjoonheim.

At der er mennesker bag webshoppen, ses af at man altid kan komme i telefonisk kontakt med dem, hvis man har spørgsmål.

Om selve webshoppen fortæller Tim, at de kører med et loyalitetsprogram, hvor ens køb registreres. For hvert køb bliver et flag (naturligvis) hejst højere og højere op på en flagstang, og når du når toppen udløser det en gave. Med tiden bliver gaverne større, for det skla være sjovt at handle med Interflag.

Claus Buch og Nanna Enemark fra Addbrand.
Synergierne er allerede tydelige

Addbrand købte fornylig EWJ. De står begge på messen – lige over for hinanden. Claus Buch fortæller, at de allerede nu kan se tydelige synergier ved at de to firmaer er lagt sammen.

– Addbrands fokus på messen har været at vise, at vi er mere end papir og kuverter, at vi fx også leverer kontorforsyning som kuglepenne med logo. Men købet af EWJ har betydet, at der en stor nysgerrighed for, hvad det betyder for vores kunder. Nu kan vi tage dem i hånden og gå over på den anden side ad gangen og vise dem, hvilke muligheder vi har fået for at servicere dem endnu bedre, siger Claus Buch.

Han tilføjer, at han synes der er et højt aktivitetsniveau på messen, hvilket er dejligt at se.

– Der er mange både potentielle og eksisterende kunder der har været forbi for at høre om sammenlægningen af Addbrand og EWJ og vi nyder opmærksomheden og håber den sætter sig spor i vores kunderelationer i den kommende tid.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Industriprint tager Doming op

Doming er et vigtigt image-produkt for en række industrikunder, fortæller Christian Strøyberg, som ejer og driver Industriprint i Nørresundby.
doming

Smadremanden på besøg i Classic Car House

Endnu engang bød Sign Service på åbent hus, hvor gæsterne blev inviteret til at prøve selv. Her blev der blandt andet smadret glas med sikkerhedsfilm.
benny

Stor investeringslyst hos PR Offset

– Tidspunktet var bare rigtigt, siger indehaver og daglig leder Rene Vestergaard om investeringerne i både offset og storformatprint.
PROffset_01