Onlineshops fylder meget på årets messe og bliver stadigt mere anvancerede for at tilgodese kundernes behov. Men hvor bliver den menneskelige kontakt af? Og hvad sker der, når man lægger to meget forskellige firmaer sammen?

Webshop med et menneskeligt ansigt
Hollandske Interflag sælger flag i hele Europa via deres webshop. Formålet med at deltage på messen i Danmark er at vise, at de, på trods af den digitale håndtering, er et firma med meget menneskelige værdier.
– Vi er et team som har arbejdet sammen i mange år og som lægger stor vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og det skal være sjovt at handle med os. Vi mener selv, at vi laver flag i den bedste kvalitet, med hurtig levering og til en konkurrencedygtig pris i hele Europa. Vi er specialister, men ellers er der ikke så meget at sige om det, forklarer Tim Schjoonheim.
At der er mennesker bag webshoppen, ses af at man altid kan komme i telefonisk kontakt med dem, hvis man har spørgsmål.
Om selve webshoppen fortæller Tim, at de kører med et loyalitetsprogram, hvor ens køb registreres. For hvert køb bliver et flag (naturligvis) hejst højere og højere op på en flagstang, og når du når toppen udløser det en gave. Med tiden bliver gaverne større, for det skla være sjovt at handle med Interflag.

Synergierne er allerede tydelige
Addbrand købte fornylig EWJ. De står begge på messen – lige over for hinanden. Claus Buch fortæller, at de allerede nu kan se tydelige synergier ved at de to firmaer er lagt sammen.
– Addbrands fokus på messen har været at vise, at vi er mere end papir og kuverter, at vi fx også leverer kontorforsyning som kuglepenne med logo. Men købet af EWJ har betydet, at der en stor nysgerrighed for, hvad det betyder for vores kunder. Nu kan vi tage dem i hånden og gå over på den anden side ad gangen og vise dem, hvilke muligheder vi har fået for at servicere dem endnu bedre, siger Claus Buch.
Han tilføjer, at han synes der er et højt aktivitetsniveau på messen, hvilket er dejligt at se.
– Der er mange både potentielle og eksisterende kunder der har været forbi for at høre om sammenlægningen af Addbrand og EWJ og vi nyder opmærksomheden og håber den sætter sig spor i vores kunderelationer i den kommende tid.