Skal I være danske mestre i firma-wrap?

PUBLICERET: 21 August 2024
OPDATERET: 21 August
Foliefashion var de første vindere af danmarksmesterskabet i firma-wrap på messen i 2022. foto: Skilt & Print Branchen.

Det danske mesterskab i firma-wrap afholdes af Skilt & Print Branchen på messen i Odense den 18. og 19. september. Skal det være dit firma der vinder?

Hvert hold, som består af to personer, får tre timer til at pakke en bilside ind og resultatet offentliggøres efter messen. Men selve konkurrencen kan overværes i løbet af de to messedage.

Det er Lars Madsen fra BW & Madsen Skilte Reklame der har udviklet konkurrencekonceptet. Han fortæller:

– Det drejer sig om indpakning af en side på en bil, her skal printet monteres ad tre omgange. Først bagskærm, så døre og til sidst forskærm. Eventuelt kommer sidespejlet også i spil. Konkurrencen handler om samarbejde og præcision.

Det var som en variation til konkurrencerne, hvor enkeltmandspræstationen var i fokus, at ideen opstod i Lars Madsens hoved, og han var spændt på om formatet virkede attraktivt på deltagerne, men heldigvis har de synes, at det var både udfordrende og sjovt.

Der er fire timeslots man kan tilmelde sig over de to messedage: formiddagssessionerne mellem 9 og 12 eller eftermiddagssessionerne mellem 13 og 16. Tilmelding skal ske til Lars Madsen på mail lars@bw-skilte.dk senest den 6. september.

Håber på nye deltagere

– Det bliver spændende at se, hvem der tilmelder sig. Jeg håber der kommer mange nye som vi ikke har set før, for der findes rigtig mange dygtige virksomheder, der laver den slags, de skal bare ud af busken, for det er megasjovt bare at være med. Så håber jeg de “gamle” tager deres elev med og deltager. Det ville være hyggeligt, siger Lars Madsen.

Konkurrencen bliver vurderet af tre dommere. Det er udover Lars Madsen, Tina S. Hansen fra Ligasign og en endnu ikke offentliggjort wrapping-ekspert.

Det er anden gang konkurrencen afholdes i dette format. Sidste gang vandt Foliefashion med den erfarne Simon Manley som styrmand.

Målet med konkurrencen er, ifølge Lars Madsen, at firmaerner får bedre kendskab til hinanden, så de får et større netværk og selvfølgelig vil være med til at forme faget med et medlemskab af skilt og print branchen. Og han lover også, at det bliver både sjovt og spændende.

Konkurrencen er intens og underholdende at følge. Foto: Skilt & Print Branchen.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Landa skærer kraftigt ned

Landa Digital Printing (LDP) står til at gennemgå en smertefuld effektiviseringsproces ved at afskedige over 100 medarbejdere.
Landa_01
Landa skærer kraftigt ned

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025