
Vibeke Amstrup fortæller, at Amstrup er en virksomhed i konstant udvikling og at de med deres nye branding forsøger at afspejle dette.
De har derfor udviklet en helt ny visuel identitet, der matcher deres værdier bedre.
Det kreative afsæt har været tanken om en prisme, hvis mange facetter forstærker og fordeler lyset. Hos amstrup forstærker og former de kunderners budskaber og synlighed.
– Vores erfaring, faglighed, nysgerrighed og kreativitet, er de værktøjer vi bruger, når vi arbejder med kundernes opgaver. En proces der altid bygger på partnerskab mellem dem og os, siger Vibeke Amstrup. Jeg har spurgt lidt ind til, hvorfor det var nødvendigt med en ny identitet og hvad den skal udtrykke.
Er historien om det nye brand en historie om, at I vil genopfinde jer selv, eller har det gamle brand stået i vejen for noget?
– Det handler mest om, at vi gerne vil fortælle, at vi leverer ”mere en skilte”. Det har været en gradvis proces. Vi har senest brugt teksten ”meget mere end skilte”, netop fordi branchen kræver meget mere af os som leverandør.
Enkelhed plejer at være et must i branding. Det ser ud til, at I vil udtrykke noget kompleksitet med jeres brand. Er det rigtigt forstået og hvorfor vælger I det?
Vi gør os umage med at udvikle os sammen med vores samarbejdspartnere, og være skarpe på deres behov og hvad de efterspørger. Produktudvikling og design fylder stadigt mere hos os. Vores kunder ønsker, at det skal være nemt, at vi kan løse alle opgaver i deres projekter. Alt fra idé til produktion, projektledelse til montage.
Har I undersøgt, hvordan jeres kunder opfatter det nye brand og hvilket signal vil I gerne sende med det?
Vores ”forstærker” skal signalere, at vi netop sætter en ære i, at forstærke vores kunders budskab. At vi dækker over mange facetter. Med vores tagline ”Synlig forskel”, (som naturligvis er dobbelttydet) synes vi, at vi får sat en tryk streg under, at vi gør en forskel for vores kunder.
Vi har haft en super spændende proces, med udgangspunkt i vores strategi. Hvor er vi, hvor vil vi gerne hen og hvilke kunder vil vi gerne tiltrække?
Hvad er efter din egen opfattelse det bedste ved det nye brand, og på hvilken måde adskiller sig mest fra det gamle?
Jeg er særligt glad for logoteksten som er blevet betydeligt moderne og helt sin egen, siger Vibeke tydeligt begejstret og tilføjer: – Vores farverige forstærker står godt hertil – den er grafisk og farverig, hvilket passer præcist til vores hverdag.