Med købet af Arjowiggens papirfabrik i Kina udvider papirproducenten Fedrigoni endnu engang deres portefølje. Det er det 14. køb eller fusion som de har foretaget inden for de sidste fire år.
Fedrigoni Group er en global aktør inden for produktion af specialpapirer til luksusemballage og andre kreative anvendelser, selvklæbende etiketter og samt RFID og andre forbundne løsninger.
Med købet af papirfabrikken i Kina styrker koncernen sin geografiske tilstedeværelse i det
asiatiske marked, hvor de allerede har et omfattende distributionsnetværk i Kina, Hong
Kong, Filippinerne, Indonesien og Bangladesh, en selvklæbende materialeproduktion
i Hefei samt en produktion af RFID-tags i Guangzhou.
Med aftalen vil Fedrigoni yderligere udvide produktporteføljen i segmentet translucent papir, som har potentialet til i stigende grad at erstatte plastik i emballage som et fuldt genanvendeligt
monomateriale. Deres mest kendte varemærker er Gateway og Sylvicta.
I dag beskæftiger fabrikken i Quzhou 130 mennesker og producerer omkring 7.000 tons
gennemskinnelige papirer årligt. Produktinnovation i forbindelse med overgangen fra plastik til papir har stor betydning som investeringsområde i forsknings-, udviklings- og innovationskøreplanen for Fedrigoni og er en søjle i deres ESG-strategi frem til 2030.
Med Arjowiggins Kina stiger antallet af M&As gennemført af Fedrigoni i de sidste fire år til 14,
heraf to i det nye år. For få dage siden annoncerede koncernen en minoritetsinvestering i SharpEnd / io.tt, en IoT-konsulent- og løsningsvirksomhed, hvis mission er at hjælpe brands med at udvikle deres produkter, emballage og kundeengagement gennem forbundne løsninger. Tanken er at erhverve hele virksomheden på længere sigt.