Den danske koncern North Media køber Svensk Direktreklam (SDR) af Ge-Te Media. North Media ser gode muligheder for at udvikle SDR yderligere og vokse uden for Danmark.
North Media udvikler og leverer fysiske og digitale platforme inden for business to consumer markedet og ejer FK Distribution, BoligPortal i Danmark og BostadsPortal i Sverige. Selskabets administrerende direktør, Lasse Ingemann Brodt, siger i en pressemeddelelse i anledning af opkøbet, at SDR er en meget interessant forretning, der har udviklet sig stærkt ligesom den tilsvarende forretning i Danmark, FK Distribution.
– Begge forretninger er fantastisk gode til at skabe værdi for både detailhandel og forbrugere ved at distribuere adresseløse tryksager og lokale gratisaviser effektivt og målrettet i stor skala. Vi ser gode muligheder for at videreudvikle SDR og samtidig styrke vores produktudbud i både Danmark og Sverige. Handlen er helt i tråd med vores koncernstrategi, hvilket betyder, at North Media skal vokse uden for Danmark. Vi har mange års erfaring med at drive volumenbaseret drift, så SDR er et naturligt køb for os, siger han.
Selve overtagelsen af SDR med datterselskaber (Malmixx Projekt, Reklog) og EGRO Konsult skulle være effektiv med udgangen af 2023.
Ifølge Svensk Direktreklams administrerende direktør, Henrik Olsson, ændrer ejerskiftet ikke noget for SDR i øjeblikket, og selskabet vil fremover blive drevet som et selvstændigt datterselskab af North Media.
– Jeg er overbevist om, at North Media bliver en god ejer af SDR-selskaberne. De har et langsigtet perspektiv og har drevet distributionsvirksomhed i Sverige i lang tid, siger Henrik Olsson og fortsætter:
– SDR har i løbet af året haft god vækst og udvikling i at levere husstandsomdelte tryksager til svenske husholdninger. Forskning viser, at de når ud til flere forbrugere, læses længere og flere gange end andre medier. Herigennem skaber vi stærke effekter for vores kunder og det vil vi blive ved med, sammen med det høje serviceniveau, som vores kunder er vant til og kan forvente.