På pressekonferencen, der var Noam Zilbershtains første som CEO for HP, viste han sin glæde over de to lanceringer: HP Indigo V12 og 200K. To store digitale presser, hvor sidstnævnte nu er kommercielt tilgængelig og hvor den første V12 beta-maskiner netop har bestået deres beta-test perfekt.
I første omgang bad han alle tilstedeværende om at tage deres telefoner frem og tage en selfie, fordi det, HP Indigo præsenterede, ifølge ham, var noget at huske for evigt. Det var “banebrydende nyheder”.
– Det er et øjeblik, du vil huske, et øjeblik, hvor vi skaber historie – igen, sagde han med et stort smil på læben.
– Som jeg ser det, bliver labelbranchen den første grafiske branche, der bliver helt digital.
I dag har vi 2.600 presser installeret rundt om i verden, og det er kun begyndelsen, sagde en mildest talt selvsikker CEO og tilføjede:
– Her på messen kan vi vise den bredeste portefølje i verden.
I hallen blev der vist Indigo V12, som efter at have været ude på 4 beta-installationer nu er klar til en kommerciel lancering. En af betatesterne er den store labelproducent All4Labels. Maskinen forbliver hos dem efter testene.
– Det her er en maskine, der sagtens kan erstatte to-tre flexopressere, den er helt vild. Alle der kommer til messen burde tage et kig på denne maskine, det er helt sikkert.
– Vi kan vise, at vores nye presser, inklusive model 200K, er tredive procent hurtigere og femogfyrre procent mere produktive end tidligere modeller.
All4 Labels har kørt omkring 60.000 meter på 24 timer på deres HP Indigo V12 og et andet betafirma, Broke & Whittle, har udført 43 forskellige job og trykt 70.000 meter på samme tid.
I Norden er HP Indigo repræsenteret af Visutech.