Gallus Group fejrer det sit 100-års jubilæum ved at åbne dørene til et helt nyt democenter i St. Gallen i Schweiz.
Gallus Experience Center er designet til at fungere som et kontaktpunkt for kunder, varemærkeejere, eksperter og andre interessenter inden for selvklæbende etiketter. Udover selve centret markerer Gallus også sit hundrede års jubilæum ved at lancere tre nye produkter på tværs af sin portefølje: Heidelberg-kundeportalen, den nye Gallus One med konvertering og en digital opgradering til Gallus ECS 340.
100-årsdagen faldt sammen officielle åbning af Gallus Experience Center som blev afholdt som en del af Gallus Experience Days. En begivenhed dedikeret til de digitale transformation af etiketproduktion.
Gallus skriver i en pressemeddelelse, at uanset om du er producent, leverandør, konverter, printer eller varemærkeejer, inviteres du til at bruge den nye facilitet til at udforske ideer, teste og udvikle nye teknologier, blive undervist og opleve et moderne teknologisk økosystem. Derudover vil Gallus bruge faciliteten til at fremvise konventionelle, hybride og digitale Gallus-produkter, software og cloud-baserede løsninger, næste generations maskiner samt partnerteknologier.
Emballage- og etiketter udgør allerede 50% af omsætningen
– Når vi fejrer Gallus 100-års jubilæum, glæder Heidelberg sig over at stå sammen med Gallus-teamet – forenet som én gruppe. Sammen er vi endnu stærkere og har en robust vækstplan, der ser fremad, siger Dr. Ludwin Monz, CEO, Heidelberg.
– Med etiketter og emballage, der nu repræsenterer 50% af koncernens samlede salg, spiller de nye digitale og automatiserede løsninger, vi ser introduceret af Gallus i dag, en vigtig rolle i fremtiden. Som et resultat er Gallus en vigtig søjle i vores vækststrategi, og vi er mere forpligtede end nogensinde i samarbejdet med dem.
Han uddyber med at forklare, at med en årlig vækst på over 2 procent i globale printvolumener er emballageprint et af de stærkeste vækstområder i trykkeribranchen. Sammen med etikettryk er det et vigtigt kerneområde for Heidelberg. I tråd med sin dobbeltsporede strategi fokuserer Heidelberg også på vækst inden for digitalprint. Denne teknologi bruges for eksempel i etiketproduktion, som giver nogle af de største vækstmuligheder i trykkeribranchen. En tredjedel af alle etiketter på verdensplan er allerede i dag trykt digitalt, ifølge Ludwin Mons. Digitalprint driver således forandring i dette lovende markedssegment med en inkjet-vækst på omkring 6 procent om året. Heidelberg har til hensigt at udvide sin position her med Gallus One.
Ny kundeportal
For yderligere at drive etiketterne og emballagens ‘digitale transformation’ og hjælpe med at løse nuværende mangel på arbejdskraft og stigninger i omkostninger, løfter Gallus også sløret for en ny Heidelberg Customer Portal (HCP), der automatiserer næsten alle kundekontaktpunkter. Som nogle af de første i branchen vil fremtidige iterationer af løsningen også give forudsigelige muligheder ved at bruge kunstig intelligens (AI) til at give anbefalinger til at øge produktiviteten, reducere vedligeholdelsen og øge rentabiliteten. Den nye platform forventes at spare kunderne i gennemsnit op til 35 procent i både tid og penge.
Gallus One med alt i konvertering
Gallus bruger desuden begivenheden til at lancere sin nye Gallus One med konvertering. Denne løsning bringer alt in-line og har en digital printer med en in-line flexo-station, en semi-roterende udstanser, der kan ændre et job inden for et minut og printe op til 70 meter i minuttet. Et kamera inspektionssystem vil sikre det højeste niveau af kvalitet og minimere spild.
Virksomheden annoncerer også muligheden for at opgradere en eksisterende Gallus ECS 340 flexo-presse med en digital printenhed (DPU), der transformerer den til en Gallus Labelfire 340 hybridpresse, men uden at skulle investere i en ny platform. Det betyder, at kunderne nu er i stand til at få adgang til al den fleksibilitet og alsidighed, som digitalprint har, med pålideligheden og præcisionen fra konventionelle print og viderebehandlingsteknologi.