Gallus fejrer 100 år med nyt Experience Center

PUBLICERET: 26 June 2023
OPDATERET: 26 June
Den officielle åbning af Gallus Experience Center. Ferdinand Rueesch, Key Account Manager hos Gallus (tv), og investor og bestyrelsesmedlem for Heidelberg Dr. Ludwin Monz. Foto: Pressefoto.

Gallus Group fejrer det sit 100-års jubilæum ved at åbne dørene til et helt nyt democenter i St. Gallen i Schweiz.

Gallus Experience Center er designet til at fungere som et kontaktpunkt for kunder, varemærkeejere, eksperter og andre interessenter inden for selvklæbende etiketter. Udover selve centret markerer Gallus også sit hundrede års jubilæum ved at lancere tre nye produkter på tværs af sin portefølje: Heidelberg-kundeportalen, den nye Gallus One med konvertering og en digital opgradering til Gallus ECS 340.

100-årsdagen faldt sammen officielle åbning af Gallus Experience Center som blev afholdt som en del af Gallus Experience Days. En begivenhed dedikeret til de digitale transformation af etiketproduktion.

Gallus skriver i en pressemeddelelse, at uanset om du er producent, leverandør, konverter, printer eller varemærkeejer, inviteres du til at bruge den nye facilitet til at udforske ideer, teste og udvikle nye teknologier, blive undervist og opleve et moderne teknologisk økosystem. Derudover vil Gallus bruge faciliteten til at fremvise konventionelle, hybride og digitale Gallus-produkter, software og cloud-baserede løsninger, næste generations maskiner samt partnerteknologier.

Emballage- og etiketter udgør allerede 50% af omsætningen

– Når vi fejrer Gallus 100-års jubilæum, glæder Heidelberg sig over at stå sammen med Gallus-teamet – forenet som én gruppe. Sammen er vi endnu stærkere og har en robust vækstplan, der ser fremad, siger Dr. Ludwin Monz, CEO, Heidelberg.

– Med etiketter og emballage, der nu repræsenterer 50% af koncernens samlede salg, spiller de nye digitale og automatiserede løsninger, vi ser introduceret af Gallus i dag, en vigtig rolle i fremtiden. Som et resultat er Gallus en vigtig søjle i vores vækststrategi, og vi er mere forpligtede end nogensinde i samarbejdet med dem.

Han uddyber med at forklare, at med en årlig vækst på over 2 procent i globale printvolumener er emballageprint et af de stærkeste vækstområder i trykkeribranchen. Sammen med etikettryk er det et vigtigt kerneområde for Heidelberg. I tråd med sin dobbeltsporede strategi fokuserer Heidelberg også på vækst inden for digitalprint. Denne teknologi bruges for eksempel i etiketproduktion, som giver nogle af de største vækstmuligheder i trykkeribranchen. En tredjedel af alle etiketter på verdensplan er allerede i dag trykt digitalt, ifølge Ludwin Mons. Digitalprint driver således forandring i dette lovende markedssegment med en inkjet-vækst på omkring 6 procent om året. Heidelberg har til hensigt at udvide sin position her med Gallus One.

Ny kundeportal

For yderligere at drive etiketterne og emballagens ‘digitale transformation’ og hjælpe med at løse nuværende mangel på arbejdskraft og stigninger i omkostninger, løfter Gallus også sløret for en ny Heidelberg Customer Portal (HCP), der automatiserer næsten alle kundekontaktpunkter. Som nogle af de første i branchen vil fremtidige iterationer af løsningen også give forudsigelige muligheder ved at bruge kunstig intelligens (AI) til at give anbefalinger til at øge produktiviteten, reducere vedligeholdelsen og øge rentabiliteten. Den nye platform forventes at spare kunderne i gennemsnit op til 35 procent i både tid og penge.

Gallus One med alt i konvertering

Gallus bruger desuden begivenheden til at lancere sin nye Gallus One med konvertering. Denne løsning bringer alt in-line og har en digital printer med en in-line flexo-station, en semi-roterende udstanser, der kan ændre et job inden for et minut og printe op til 70 meter i minuttet. Et kamera inspektionssystem vil sikre det højeste niveau af kvalitet og minimere spild.

Virksomheden annoncerer også muligheden for at opgradere en eksisterende Gallus ECS 340 flexo-presse med en digital printenhed (DPU), der transformerer den til en Gallus Labelfire 340 hybridpresse, men uden at skulle investere i en ny platform. Det betyder, at kunderne nu er i stand til at få adgang til al den fleksibilitet og alsidighed, som digitalprint har, med pålideligheden og præcisionen fra konventionelle print og viderebehandlingsteknologi.

Det nye Gallus One inkjet-system. Foto: Pressefoto.

Læs videre

Fusion resulterer i dansk produktion med lokal identitet

Fusionen mellem V1 Printcompany og Bannerkompagniet ApS er fra juni 2024 en realitet.
Lasse Kahr og Morten Frtiz

Vikiallo støtter ECO Interior Award

Interiør-dekoration bliver nævnt stadigt oftere som et nyt område med et stort forretningspotentiale. Derfor afholder Sign Print & Pack-messen en interiør design-konkurrence.
vikiallo-design_01

Nyt tilbud til professionelle grafiske indkøbere

Print.com er et nyt online tilbud til professionelle grafiske indkøbere i Danmark.
printcom

Egotag investerer i yderligere to Colorado'er

Egotag Skilte & Reklame i Hjørring har benyttet Drupa-messen til at købe to nye Colorado’er i M-serien.
egoitag_drupa

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01