FESPA udspringer af serigrafibranchen, men har udviklet sig til at rumme alle aspekter inden for visuel markedsføring. Nu vil printerleverandøren Xeikon vise branchen yderligere et par forretningsmuligheder.
Xeikon kommer til FESPA for at vise, hvordan deres printteknologi kan udvikles til nye innovative koncepter. De vil udstille over 30 forskellige applikationer fremstillet på deres udstyr, og de vil vise integrerede end-to-end-løsninger designet til at give print- og skiltevirksomheder friheden til at differentiere sig og udnytte mulighederne i de forskellige segmenter.
– Vi deltager på FESPA for at fremvise den applikations-alsidighed som vores digitale printteknologi giver gennem en højere grad af automatisering, samtidig med at det giver mulighed for mere bæredygtighed, siger Dimitri Van Gaever, markedsdirektør for grafisk produktion. – Vi ser frem til at mødes med print- og skiltevirksomheder for at diskutere, hvordan de kan dreje deres forretning og finde nye rentable markeder ved at implementere vores innovative, meget fleksible løsninger.
Xeikons stand vil være fyldt med digitale printprøver og produkter, der dækker hele spektret af print, fra marketingkommunikation, specialapplikationer og indretning til etiketter og salgssteder. Den seneste iteration af Xeikons Wall Deco Suite kører live for at vise digitalprint på en række non-woven materialer fra Ahlstrom og Lahnpaper. Denne end-to-end-løsning består af en jumbo-afvikler, webrenseenhed og Xeikon CX500 digitalpresse efterfulgt af et vandbaseret lakmodul og en skæreenhed før det hele samles op i en tapetopruller.
Gæster på Xeikons stand vil blive mødt af mange innovative eksempler på, hvordan fuldt integrerede og bæredygtige produktionsteknologier kan skabe nye forretningsmodeller. I samarbejde med kunden Färggrossen, som er en af Sveriges største leverandører af maling og tapeter, får standen et nyt interaktivt kioskkoncept, der giver kunderne mulighed for at vælge, tilpasse, visualisere og bestille tapet i butikken. En stor featurevæg viser kunsttapet med 3D-lereffekter designet af wall deco-kunden belarteSTUDIO, som er en anden Xeikon-kunde med en spændende designfilosofi.
– Vægdekoration er et af de mange markedssegmenter, hvor Xeikon-teknologien udmærker sig. Uanset om det er til tapeter eller fuldskala vægmalerier med individuelle designs, mønstre eller fotos, fortsætter digital teknologi med at vokse på grund af de uendelige muligheder, siger Van Gaever og tilføjer: – Men selvfølgelig går Xeikons mission ud over vægdekoration. Vi ønsker at vise kunderne på alle vores markeder, hvordan de kan overvinde udfordringer, udvide deres forretningsmodel og bevæge sig mod fuldautomatisk produktion.