Det er et gennemprøvet koncept som Lasertryk nu forsøger at brede ud til et større marked. Derfor udstiller de på næste måneds FESPA-messe i München.
Direktør for Scandinavian Print Group (SPG) Esben Mols Kabell fortæller, at det er White Label-konceptet, der i dag er udbredt i hele Skandinavien, som de nu vil prøve af i Tyskland. Og følger succesen det skandinaviske mønster, vil det snart kunne ses i yderligere en række europæiske lande.
At det er netop FESPA-messen de lægger ud med skyldes formentlig, at det er en messe der typisk tiltrækker mange mindre og ofte specialiserede virksomheder.
White Label-konceptet giver mindre print-virksomheder mulighed for at tilbyde deres kunder en komplet vifte af grafiske produkter. Det, de ikke selv kan producere, kan de bestille hos Lasertryk og få sendt direkte til kunderne i deres eget navn. Konceptet indeholder en rabatmodel der gør, at der også kan tjenes penge på de ordrer, de ikke selv producerer.
Esben Mols Kabell siger, at produktionen vil foregå dels hos Online Printers i Tyskland og dels på SPG’s faciliteter i Polen.