Custmo får ny nordisk salgschef

Foto: Felix Alnemark
PUBLICERET: 15 October 2025
OPDATERET: 15 October
Mikael Wennerberg tiltræder sin nye stilling i januar.

Mikael Wennerberg forlader Konica Minolta. I januar bliver han ny nordisk salgschef hos Custmo, som er Komoris agent i Danmark og Sverige.

Danske Custmo overtog agenturet i Sverige for Komori i starten af ​​året fra Lundbergs Grafiska. Nu rekrutterer de Mikael Wennerberg fra Konica Minolta, hvor han har arbejdet som produktchef og salgsspecialist for industrielt tryk.

Mikael arbejdede for Komori i 1990’erne og starten af ​​2000’erne hos den svenske agent Junger & Junger.

– Det er meget spændende og sjovt. Det føles lidt som at komme hjem, det bliver faktisk rigtig sjovt. Jeg har stadig kontakter, der arbejder hos Komori, fra dengang jeg var der.

Blandede følelser

Mikael Wennerberg har arbejdet for Konica Minolta i i alt 13 år, fordelt på to perioder.
– Det er med blandede følelser jeg forlader Konica Minolta. Det har været rigtig sjovt, og jeg har lært meget i min tid hos Konica Minolta. Jeg har samlet en masse erfaring og mange gode kontakter, både kolleger og kunder. Da en mulighed som denne opstod, måtte jeg tænke lidt, men jeg kunne ret hurtigt beslutte mig for at gribe den.

Custmo har et bredt udvalg af forbrugsvarer til trykkerier og efterbehandlingsudstyr fra MBO og Hertzog & Heymann. Custmo repræsenterer også Bograma i Sverige, Norge og Danmark. I Danmark sælger de Liuys storformatprintere, som Marabu nu er forhandler af i Sverige.

– Der vil naturligvis være et stort fokus på produkter fra Komori, som udover offsetpresser også har maskiner til digitaltryk. Komori Impreria IS29 digital B2-presse, der printer 3.000 sider i timen, den helt nye J-Throne 29 i B2-format, der printer 6.000 sider i timen, og Impreria NS40 digitalpresse i B1-format, der printer 6.500 sider i timen, siger Mikael Wennerberg.

De seneste nyheder

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Mimaki tager bogstavelig talt direkte-til-objekt-printning til nye højder

Den nye industrielle flatbed UV-printer, UJF-7151plus II e, leverer 1800 dpi billedopløsning ved høje hastigheder og præg i op til 5 mm i højden.
Mimaki-UJF-7151plus-II-e
Mimaki tager bogstavelig talt direkte-til-objekt-printning til nye højder

TETRA PAK baner vejen for brug af AI i fødevareindustrien

Tetra Paks Factory OS giver fødevare- og drikkevareproducenter et samlet driftsoverblik i realtid og omsætter data til handlingsrettede indsigter for at øge effektiviteten, reducere spild og udnytte potentialet i AI.
Tetra Pak Factory OS_foto1
TETRA PAK baner vejen for brug af AI i fødevareindustrien

Læs videre

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Skiftet på direktørposten sker i forbindelse med at det svenske investeringsselskab Blå & Co køber sig ind i Scandisales A/S.
Scandisales
Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales