
Ricoh lancerer en opgradering til Ricoh Pro C5400, der giver højere kapacitet og forbedret driftseffektivitet samt øget brugervenlighed.
Ricoh Pro C5400 bygger videre på sine forgængere med hensyn til printhastighed og pålidelig papirhåndtering, samtidig med at den introducerer betydelige forbedringer i den samlede ydeevne, skriver Ricoh i en pressemeddelelse.
– Den nye Pro C5400-serie tilbyder øget produktionskapacitet og fleksibilitet og er designet til at hjælpe kommercielle operatører med at udvide deres forretningsgrundlag, siger Eef de Ridder, vicepræsident for Graphic Communications Group hos Ricoh Europe.
– Dagens printmiljøer skal kunne håndtere en stigende efterspørgsel efter en bred vifte af små oplag – med høj kvalitet og pålidelighed. Denne serie er omhyggeligt designet til at sikre ensartet og gentagelig produktion på forskellige medietyper.
Serien understøtter også en bred vifte af medietyper, herunder bestrøget papir, vandafvisende papir, kuverter og lange ark på op til 1300 millimeter.
Kortere opvarmning og flere andre forbedringer
Den nye printer har bl.a. en væsentligt kortere opvarmningstid. Hvor den tidligere brugte 120 sekunder til opvarmning, skal der nu kun bruges 26 sekunder for Pro C5410S og 30 sekunder for Pro C5400S, hvilket muliggør hurtigere opstart og dermed øget produktivitet.
Dobbeltsidet scanning med hastigheder på op til 300 sider pr. minut. Effektiviteten forbedres yderligere med AI-baseret retningsbestemt registrering og understøttelse af kontinuerlig scanning af små dokumenter, såsom visitkort.
Hæftefri efterbehandler som bruger vand til at fugte og presse arkene sammen, hvilket muliggør hæftefri indbinding af op til 16 ark i hjørnet eller 12 ark i to positioner.
En ny pladsbesparende falseenhed med en bredde på kun 209 millimeter – mindre end halvdelen af bredden af den tidligere model – er implementeret.
Ifølge leverandøren er brugen af genbrugsmaterialer i fremstillingen af Ricoh Pro C5400-serien mere end femdoblet sammenlignet med tidligere modeller, hvilket understøtter kundernes bæredygtighedsmål og miljøinitiativer.