Nyt tilbud til professionelle grafiske indkøbere

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 19 June 2024
OPDATERET: 19 June
Print.com har påbegyndt indflyvningen til Danmark og vil demonstrere deres første klasses service på Sign Print & Pack i september. På billedet ses de to stiftere Marco Aarnink (tv) og Lucas Barspul.

Print.com er et nyt online tilbud til professionelle grafiske indkøbere i Danmark. De vil benytte Sign Print & Pack-messen til at vise, hvad man kan forvente af dem.

Det er de relativt unge fyre, Marco Aarnink og Lucas Barspul, der har startet print.com. Et produkt de har udviklet i nært samarbejde med omkring 100 interessenter. Marco Aarnik fortæller:

– Vi startede druckwerkdeal.nl i 2005 og har oparbejdet en betydelig erfaring med både onlinehandel og grafisk produktion. Vi solgte Drukwerkdeal.nl i 2014 til Cimpress, verdens største online printportal. I 2017 ville jeg starte et domænemæglerfirma. Så jeg stødte på Print.com-domænet, og vi købte det for en seriøs sum penge. Købet fik straks stor opmærksomhed. Vi var sikre på, at det kunne bruges til noget. Vi etablerede en slags interesse-site, hvor folk kunne skrive sig op. Blandt de mange der skrev sig op, valgte vi 100, som vi gik i dialog med, om hvad de ønskede sig af sådan et site. Resultatet er det, vi nu vil markedsføre i bl.a. Danmark.

Mere en værktøjskasse end en onlineshop

Det de hørte var, at brugerne ville have noget andet end den forenkling og strømlining, som præger de fleste onlineshops. De 100 brugere var kendetegnet ved høje faglige kompetencer og de ville have valgmuligheder, både hvad angår produktudformning og teknologi – ikke begrænsninger. Marco betegner deres tilbud mere som en værktøjskasse end en onlineshop.
De købte domænet i 2017, reviderede deres planer i 2018 og lancerede den første seriøse version af Print.com i 2019. De startede i Holland og har siden spredt sig til Tyskland, Belgien, Frankrig og Østrig. Nu er strategien at fortsætte udviklingen i Danmark, England og Spanien.

Produktion flere steder

I dag er der 300 ansatte og de har to primære fabrikker. På den ene fremstiller de primært apparel (kasketter, T-shirts, trøjer, flag m.m.) mens de på den anden har mere traditionel grafisk- og storformatproduktion (bl.a. offset, HP Indigo og Canon inkjet).

Derudover har de omkring 160 printpartnere, som er geografisk fordelt i de førnævnte markeder. Det giver en mulighed for hurtig levering, hvor det er påkrævet. I dag producerer de mellem 60 og 70 procent på egne fabrikker og resten hos partnere. De vil i forbindelse med messen i Danmark både byde sig til overfor tryksagsindkøbere, men også prøve at finde lokale trykpartnere, som kan tage sig af de opgaver, der bedst kan produceres lokalt.

Seriøs on-boarding proces

Hvis man vil være kunde hos Print.com skal man igennem en on-boarding proces, hvor man bliver kontaktet af den lokale print.com repræsentant.
– Vores målgruppe er grafiske specialister, vores såkaldte “frequent flyers”. Dem, der ofte bestiller flyers. Det er bureauer, designere, trykkerier, eventarrangører, standbyggere, skiltemagere, forlag m.m.

– Til dem kan vi tilbyde en meget stor variation i produkter, hvor man selv kan vælge variable, både hvad angår design og materialer, men fx også produktionsmetode. Om ikke ret længe, formentlig før vi når messen i Odense, vil man også kunne vælge, hvor opgaven skal produceres og hvilket transportfirma man ønsker at anvende, siger Luca Barspul

De satser på at tilbyde kunderne maksimal frihed, men kræver også af dem, at de kan deres metier. Derfor bliver alle kontaktet direkte, når de melder sig under deres faner. Så vil en lokal medarbejder forhøre sig om, hvem I er og hvad I ønsker, før der åbnes for sluserne.

Læs videre

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Alle pladser er optaget til DM i firma wrapping

Det bliver en fest vi skal holde på Sign Print & Pack. Desværre betyder det også, at vi har måtte sige nej til nogen efter deadline.
firmawrap_02_small

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE