Med nye tiltag forsøger Vikiallo at skabe en tættere kontakt til deres kunder. Men hvad går deres supportklub egentlig ud på? Vi har spurgt teknisk koordinator Jonathan Sørensen.
Hvad er vikiallos support-klub ud på?
– Vi har haft support-klubben nogen tid, men fordelene for kunderne er nu udvidet til at omfatte flere former for service. Vi sørger for at have en tekniker siddende klar til at besvare spørgsmål til deres maskiner og udstyr, som kan løses over telefonen eller via team-viewer. Ved at melde sig ind i support-klubben kender man sin faste månedlige omkostning og kan kontakte os ubegrænset. Hvis man ikke er medlem, vil man skulle betale, hver gang man har behov for hjælp.
Hvem kan blive medlem?
– Alle kan blive medlem, men vi kan selvfølgelig kun yde support på de maskiner som vi sælger. Men det er ikke afgørende, om maskinen er købt hos os.
Hvordan adskiller support-klubben sig fra en serviceaftale?
– Support-klubben er at sammenligne med en hotline. Altså man kan ringe og få hjælp til f.eks. indstillinger på sin maskine, valg af profil og andet, som gør at man kan komme hurtigt videre med sin opgave. En serviceaftale eller serviceabonnement dækker den løbende vedligeholdelse af maskinen, så de nødvendige sliddele skiftes, som det anbefales for at holde maskinen i god drift. Derved skulle man gerne kunne undgå unødvendig nedetid.
Hvad koster det at være medlem?
– Det koster 269 kr. pr. måned, hvis man vælger kvartalsvis fakturering, og 229 kr. pr. måned, hvis man vælger årsvis fakturering.
Hvilke fordele vil medlemmerne opnå?
– Er man medlem af vores supportklub, vil man få 10% rabat på serviceabonnement, installation, samt reparationsbesøg. Og det gælder både på timer og kørsel.
Hvilke fordele giver det jer (vikiallo)?
– Vi vil rigtig gerne hjælpe kunderne hurtigst muligt, men for at vi kan afsætte en tekniker fast på telefonen hver dag vil vi gerne have flere medlemmer. Tidligere forsøgte de at hjælpe ind imellem kundebesøg, og det synes vi ikke var den bedste service. Vi synes derfor at løsningen med en fast månedlig pris, som for den enkelte kunde er overkommelig, og som samtidig sikre, at vi har råd til at kunne give en bedre og hurtigere service, er en god løsning for alle.
Hvad skal der til, for at det er bliver succes set med jeres øjne?
– Det kræver, at kunderne kan se fordelen ved at have en fast månedlig omkostning med mulighed for at komme hurtigt i kontakt med en af vores teknikere og dermed forhåbentlig også komme hurtigere videre med den opgave, som man er i gang med, når noget driller. Samlet set vil kunderne også spare penge.
Er der planer om at det skal udvikle sig, og evt. på hvilken måde?
– Vi har ikke planer om at det skal udvides, men håber at kunderne vil se både dette og vores tilbud om serviceabonnement, som en vigtig del af deres produktion til at sikre så lidt nedetid som muligt.