Agfa og Konica Minolta indgår partnerskab

PUBLICERET: 30 November 2022
OPDATERET: 21 December
Foto: Pressebillede

Konica Minolta i Danmark, Norge og Sverige og Agfa har indgået en ikke-eksklusiv autoriseret forhandleraftale om at sælge Anapurna inkjet-porteføljen fra Agfa.

– Vi er glade for at samarbejde med Konica Minolta, så vi kan udvide vores fodaftryk på storformatmarkedet i Danmark, Norge og Sverige, siger Nils-Arne Sletten, Nordic Sales Manager Inkjet hos Agfa. – Dette samarbejde vil være til gavn for os begge og garantere, at det nordiske marked for skilte- og displaytryk bliver betjent endnu bedre.

Koen Steert, Head of Sales Sign & Display Europe for Agfa, tilføjer: – Agfa og Konica Minolta har et langvarigt partnerskab, som har vist sig frugtbart for begge virksomheder. Vi er glade for at kunne forlænge det.

Konica Minolta får fuld adgang til Agfas Anapurna storformat printerfamilie, bestående af roll-to-roll, flatbed og hybridmaskiner, der kan håndtere mediebredder fra 1,65 til 3,2 meter. Derudover vil de også sælge Agfas inkjet-farver og dedikerede Asanti-software, som holder styr på arbejdsgangen og garanterer en høj farvekvalitet.

– Vi er glade for at kunne udvide vores sortiment i Norden med Agfas tilbud, siger Mikael Wennerberg, produktchef og salgsspecialist Industrial Printing Konica Minolta. – Vi kender Agfa som en førende leverandør af inkjet-printløsninger til skilte- og display-virksomheder. Anapurna-familien kombinerer muligheden for et bredt medievalg med det lavest mulige farveforbrug. Læg dertil Agfas Asanti-automatiseringssoftware og avanceret farveteknologi, som vi ved vil komme vores kunder til gode.

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Prinfo får ny partner

Som et led i eksekveringen af deres strategi udvider Prinfo kæden med en ny partner.
tarm_prinfo
Prinfo får ny partner

Fujifilm ekspanderer inden for Print-on-Demand

Fujifilm ekspanderer til flere markeder med en voksende produktportefølje inden for print on demand.
Jet Press
Fujifilm ekspanderer inden for Print-on-Demand

UPM planlægger kraftig kapacitetsreduktion

UPM planlægger at neddrosle sin kapacitet på ubestrøget trykpapir for at tilpasse til en langsigtet efterspørgsel.
UPM_Schongau
UPM planlægger kraftig kapacitetsreduktion

Fem nye platesettere fra Fujifilm

Fujifilm lancerer en ny serie Luxel termiske platesettere til offsetpladeproduktion.
Fuji_Luxel
Fem nye platesettere fra Fujifilm