Når den gode stemning bliver en salgsparameter

Der er en ualmindelig god stemning, når man kommer ind hos BW & Madsen Skilte Reklame i Haderslev. Havde der været dug på bordene, havde det næsten været som at være hjemme i privaten.

Det er tydeligt, at der er en god omgangstone og at man lige aflæser situationen (en samtale eller et koncentreret øjeblik) inde man fx bryder ind i en samtale eller en arbejdsproces. Og så fornemmer man en stor venlighed og hjælpsomhed mellem kollegaerne.

Denne følelse er langt hen ad vejen også det, der er grundlaget for, at virksomheden fortsat klarer sig i markedet. For som den ene indehaver, Henrik Fossum, fortæller, så har de aldrig haft nogen sælger og de bruger praktisk talt ingen krudt på markedsføring, hvis man lige ser bort fra deres facebook-opdateringer. Så fornemmelsen er, at kunderne også værdsætter den gode stemning.

Langvarige relationer

Både Henrik og den anden medejer, Lars Madsen, er udlært hos BW Skilte, som det tidligere hed. Det samme gælder for skiltetekniker Marianne Svensson, der fortsat er i butikken. Lars har efterfølgende haft egen virksomhed under navnet Madsen Print & Skilte. Henrik blev medejer af BW Skilte i 2003 og i 2016 trådte Lars ind i den anden medejerpart og navnet skiftede til BW & Madsen Skilte Reklame. Det er disse nære og langvarige relationer der er grundlaget for, at de føler sig som en familie hos BW & Madsen.

Maria Terp Holt (tv) er dansk Wrap Master og blev den tredjebedste i verdensmesterskabet, så det er en både tryg og stolt Henrik Fossum, der kaster firmaet ud i de store indpakningsopgaver.

Specialister i bilindpakning

Den fjerde medarbejder er Maria Terp Holt. Hun blev for nylig den første kvinde til at vinde en national Wrap Master titel, da hun vandt det danske mesterskabet i april. I starten af juni blev hun nummer tre i World Wrap Master og dermed den tredjebedste bilindpakker i hele verden. Så kvaliteten fejler ikke noget hos BW & Madsen.

De er langt mest aktive inden for bilindpakning og dekorering. Her har de en række større kunder og selvom de ligger i Haderslev kommer de rundt i hele landet for at hjælpe med indpakningen af især vare- og lastbiler. Henrik Fossum fortæller:

– Vi har en del store kunder, som indimellem skal have dekoreret rigtig mange biler. Det er ikke ret længe siden, hvor vi måtte dekorere små 70 varebiler på en uge. De foregik på tre lokationer, men vi måtte også tage weekend til hjælp for at nå det hele.

Henrik Fossum ser store muligheder i fx fræsning af facadebogstaver og kunne derfor godt tænke sig at udvide med et større skære/fræsebord.

Hyggelig beliggenhed

De flyttede ind i de nuværende lokaler i 2008. Det er et gammelt smedeværksted som ligger i en hyggelig gade inde i Haderslev. Her har de et stort og åbent kontor- og produktionslokale samt en hal til indpakning af større biler. Her er dog ikke plads til store lastbiler. De dekoreres hos billeverandøren eller på kundens egen lokation.

De er alle fire skilteteknikere og har egen computer-arbejdsplads. I produktionslokalet har de to storformatprintere, hvoraf de nyeste, en 10-farve Epson SureColor SC80600, står for langt den meste produktion. Den er, ifølge Henrik Fossum, både langt hurtigere og i en bedre kvalitet end den ældre model af andet fabrikat, de har stående.

De har to Graphtec-skæreplottere, to RollsRoller borde, en lamineringsmaskine samt en lille skære- og fræsemaskine i formatet 60 x 80 cm. Henrik fortæller, at han er ret glad for de muligheder den giver, og at han godt kunne tænke sig en større til blandt andet at lave facadebogstaver. Han har kig på et i formatet 120 x 120 cm.

– Vi er et firma med næsten 40 år på bagen. Vi kender hinanden rigtig godt og vi har alle et stort netværk. Det betyder selvfølgelig meget, når kunderne skal finde os. Vi tænker måske ikke så langt frem, men bestræber os på at være gode til det vi gør og behandle kunderne ordentligt. Så vi er overbeviste om, at det nok skal gå alt sammen, slutter Henrik Fossum vores samtale. Den gode stemning er i hvert fald et godt udgangspunkt for både at fastholde både medarbejdere og kunder.

Der er en særdeles god stemning på arbejdspladsen, som smitter af på alt hvad de foretager sig.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.


Reklame & Folie Danmark: Udstillinger giver en helt speciel kundekontakt

Reklame & Folie Danmark (RFD) har specialiseret sig i salg og rådgivning omkring et bredt udvalg af materialer til skiltebranchen i Danmark. RFD er bl.a. repræsentant af en af verdens største producenter af laminater og materialer, Orafol i Tyskland, og har den vej rundt fingeren på pulsen om hvad vej udviklingen af materialer tager: Det er i den grønne retning.

Publicerat av: 

Vikiallo køber Transferprint

Vikiallo har købt Transferprint og har ansat Kasper Valeur som produktchef. Transferprint har blandt andet agenturet på OKI og Forever som nu overgår til vikiallo. Kasper Valeur fortæller, at han efter seks gode år sammen med sin makker Nicki Schram har valgt at gå sammen med vikiallo. Begge virksomheder ligger i Kolding. For Transferprints kunder […]

Publicerat av: 

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg er nok mest kendt for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har i flere år været i gang med en strukturel udvikling hvor man dels udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner i samarbejde med Ricoh men også drejer virksomheden i en fremtidsorienteret retning med fokus på mere digitalisering og software.

Publicerat av: 

Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol. Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier. Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere […]

Publicerat av: 

Danni Leonhardt vil se på automatisering og robotter

Danni Leonhardt fra det succesfulde Novictus har brug for altid at være lidt på forkant med, hvad der kan optimere virksomheden, samt udstyr, der kan gøre dem i stand til at tilbyde deres brugere nye muligheder. Derfor er Danni Leonhardt og hans partner i virksomheden Kevin Agerholm også faste gæster på Sign&Print-messen. Vi har stillet […]

Publicerat av: 

Nye støbte folier i mere end 100 forskellige farver

sign service udvider sortimentet af indfarvede folier med MACal 9800-CAST, en støbt polymerisk folie med permanent klar solvent acryl klæber. Der er 107 blanke og 10 matte farver i serien. De første farver i serien er på lager, fortæller Michael Andersen som er lageransvarlig hos sign service. Flere folier er på vej, men man kan […]

Publicerat av: 

De næste to FESPA-messer er fastlagt

Datoer og lokationer for de næste to års FESPA Global Print Expo og European Sign Expo er blevet fastlagt. To populære værtsbyer venter. FESPA-organisationen har besluttet, hvor de kommende messer i Europa skal arrangeres. I 2023 vil mødestedet være Messe München, 23.-26. maj. Det bliver sjette gang, at FESPA Global Print Expo og European Sign […]

Publicerat av: 

EWJ forstærker sin grønne profil på Sign, Print & Pack

EWJ blev stiftet af Erling Winter Jacobsen tilbage i 1967 og har siden da udviklet sig til at blive en af Danmarks førende udbydere af både udrustning og materialer indenfor storformat trykning. Med mere end 55 års akkumuleret erfaring kan EWJ give en en unik kvalificeret rådgivning omkring valg af både udrustning og produktionsprocesser i forbindelse med opstart og optimering af storformat trykning.

Publicerat av: 

Optimum Group Nordics køber alle aktierne i LABELCO A/S

Optimum Group Nordics fortsætter sin ekspansion på det europæiske marked, hvor efterspørgslen på bæredygtig og kvalitetsbevidst emballage vokser og er større end nogensinde. Med købet af 100% af aktierne af etiketproducenten LABELCO A/S, får de en kompetent aktør med store internationale kunder og med særlig fokus på fødevaresikkerhed. LABELCO er et af de eneste etikettrykkerier […]

Publicerat av: