Ricoh: Udvidelsen er et ”perfect match”

Som allerede beskrevet overtager Ricoh Quadients grafiske aktiviteter i Norden. Dermed kom en afklaring af noget, der har ligget i luften længe, nemlig at Quadient ønsker at fokusere på sine postløsninger.

Traditionelt har Quadient været en af verdens to største producenter af frankeringsmaskiner. Da det marked begyndte at falde, ledte de efter nye ben. På den måde kom virksomheden ind på markedet for grafisk efterbehandling.

Quadient har de seneste år fået nyt fodfæste inden for pakkehåndtering og pakkeskabe. I takt med at forretningen er vokset, er interessen for den grafiske efterbehandling aftaget.

– Quadient ville af med sin grafiske efterbehandling, der hovedsageligt består af Duplo, og vi i Ricoh søgte at udvide vores forretning inden for det grafiske. Så det var et ”perfect match”, siger Søren Krogh-Nielsen, der er administrerende direktør for Ricoh i Danmark og Sverige.

Flere efterbehandlingsløsninger i sortimentet

Det har været en tre-parts forhandling på europæisk niveau. Ricohs grafiske direktør for Europa, Eef de Ridder, er glad for denne udvikling. Ricoh har på andre markeder både Duplo og Plockmatic i deres sortiment og ser ikke noget problem i dette.

Duplos europæiske chef Bruno Picquet fortæller, hvor glad han er for, at denne forhandling er faldet i hak. De har bidraget så godt de kunne og ser frem til igen at være et produkt, som forhandleren tror på og investerer i Norden.

– Ricoh har i øjeblikket ingen planer om at udvide med flere grafiske agenturer. Vi vil i stedet tage os af dem, vi får med den her aftale, og passe godt på dem, siger Søren Krogh-Nielsen.

Overtager 25 medarbejdere

Ricoh overtager 25 medarbejdere i Finland, Sverige, Norge og Danmark. Alle dem, der arbejdede mindst 50 procent med det grafiske, har nu Ricoh som arbejdsgiver. Nogle medarbejdere har arbejdet med produkter, som nu er i to forskellige virksomheder. Derfor har de en udfærdiget en samarbejdsaftale om at hjælpe hinanden med ekspertise, så ingen kunder skal føle, at de havner mellem stolene.

Konkurrenceproblematik

Vi har spurgt Søren Krogh-Nielsen, om han ikke er bekymret for, at Duplo får svært ved at komme ind i trykkerier, med konkurrerende printere?

– Inden for IT er det meget almindeligt, at man nogle gange konkurrerer og nogle gange samarbejder med andre for at give kunden den bedst mulige løsning. Derfor forventer jeg, at vi leverer efterbehandling sammen med de øvrige printerleverandører og til kunder, der har valgt andre printere end vores. Det vigtige for mig var, at vi nu kan tilbyde komplette løsninger til de grafiske virksomheder.

Det nye sortiment er til offline-brug

Afslutningsvis peger Søren Krogh-Nielsen på, at intet ændrer sig, når det kommer til Plockmatic, som fortsat er hovedleverandør af inline-løsninger til efterbehandling på Ricohs maskiner. Den nu indgåede aftale vedrører maskiner og løsninger, der fungerer offline.

Mærker, der flytter til Ricoh:

Duplo, Multigraf, Renz, Ideal, Polar-Mohr, GMP, Komfi, Crest, CP Bourg og HSM makuleringsmaskiner.

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.


Reklame & Folie Danmark: Udstillinger giver en helt speciel kundekontakt

Reklame & Folie Danmark (RFD) har specialiseret sig i salg og rådgivning omkring et bredt udvalg af materialer til skiltebranchen i Danmark. RFD er bl.a. repræsentant af en af verdens største producenter af laminater og materialer, Orafol i Tyskland, og har den vej rundt fingeren på pulsen om hvad vej udviklingen af materialer tager: Det er i den grønne retning.

Publicerat av: 

Vikiallo køber Transferprint

Vikiallo har købt Transferprint og har ansat Kasper Valeur som produktchef. Transferprint har blandt andet agenturet på OKI og Forever som nu overgår til vikiallo. Kasper Valeur fortæller, at han efter seks gode år sammen med sin makker Nicki Schram har valgt at gå sammen med vikiallo. Begge virksomheder ligger i Kolding. For Transferprints kunder […]

Publicerat av: 

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg er nok mest kendt for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har i flere år været i gang med en strukturel udvikling hvor man dels udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner i samarbejde med Ricoh men også drejer virksomheden i en fremtidsorienteret retning med fokus på mere digitalisering og software.

Publicerat av: 

Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol. Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier. Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere […]

Publicerat av: 

Danni Leonhardt vil se på automatisering og robotter

Danni Leonhardt fra det succesfulde Novictus har brug for altid at være lidt på forkant med, hvad der kan optimere virksomheden, samt udstyr, der kan gøre dem i stand til at tilbyde deres brugere nye muligheder. Derfor er Danni Leonhardt og hans partner i virksomheden Kevin Agerholm også faste gæster på Sign&Print-messen. Vi har stillet […]

Publicerat av: 

Nye støbte folier i mere end 100 forskellige farver

sign service udvider sortimentet af indfarvede folier med MACal 9800-CAST, en støbt polymerisk folie med permanent klar solvent acryl klæber. Der er 107 blanke og 10 matte farver i serien. De første farver i serien er på lager, fortæller Michael Andersen som er lageransvarlig hos sign service. Flere folier er på vej, men man kan […]

Publicerat av: 

De næste to FESPA-messer er fastlagt

Datoer og lokationer for de næste to års FESPA Global Print Expo og European Sign Expo er blevet fastlagt. To populære værtsbyer venter. FESPA-organisationen har besluttet, hvor de kommende messer i Europa skal arrangeres. I 2023 vil mødestedet være Messe München, 23.-26. maj. Det bliver sjette gang, at FESPA Global Print Expo og European Sign […]

Publicerat av: 

EWJ forstærker sin grønne profil på Sign, Print & Pack

EWJ blev stiftet af Erling Winter Jacobsen tilbage i 1967 og har siden da udviklet sig til at blive en af Danmarks førende udbydere af både udrustning og materialer indenfor storformat trykning. Med mere end 55 års akkumuleret erfaring kan EWJ give en en unik kvalificeret rådgivning omkring valg af både udrustning og produktionsprocesser i forbindelse med opstart og optimering af storformat trykning.

Publicerat av: 

Optimum Group Nordics køber alle aktierne i LABELCO A/S

Optimum Group Nordics fortsætter sin ekspansion på det europæiske marked, hvor efterspørgslen på bæredygtig og kvalitetsbevidst emballage vokser og er større end nogensinde. Med købet af 100% af aktierne af etiketproducenten LABELCO A/S, får de en kompetent aktør med store internationale kunder og med særlig fokus på fødevaresikkerhed. LABELCO er et af de eneste etikettrykkerier […]

Publicerat av: