Gylling Skilte har stadig travlt

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 8 June 2022
OPDATERET: 8 June

For seks år siden besøgte jeg Gylling Skilte. Dengang havde de travlt, og vi talte sammen ude i produktionen, så de to indehavere, søskendeparret Betina og Jesper Gylling, samtidig kunne holde lidt øje med printerne og arbejdsbordene. (det kan du læse mere om her). Det samme er tilfældet, da jeg nu genbesøger virksomheden for at høre, hvordan det går. Vi tager den friskbryggede kaffe med ud i produktionen.

De er fem medarbejdere i virksomheden i dag. De tre er ude af huset, så det er kun Betina og Jesper, samt deres far, som startede virksomheden for mere end 50 år siden, der er i virksomheden. Og Jesper er lidt on/off. De har nok at se til.

Hvad er der sket siden sidst?

Gylling skilte pakker sindsygt mange biler ind,, fortæller Jesper og Betina Gylling

– Vi har fået to nye storformat-printere og to nye plottere. Vi kører også en del mere print ud nu end tidligere, og vi producerer mange flere LED-lysskilte end tidligere. Og så pakker vi sindsygt mange biler ind – både firmabiler og privatbiler, fortæller Betina, der svarer på mine spørgsmål, mens Jesper falder ind, når han har tid.

Hvad har udfordringerne været?

– Corona-perioden var da klart en udfordring, men der var heldigvis hele tiden lidt at lave. Lige nu er de voldsomt stigende priser på forbrugsartikler en udfordring. Vi synes, det er svært at lade priserne over for kunderne stige tilsvarende på én gang, så vi har valgt at lade dem stige lidt ad gangen. Men vi er i forvejen ikke så dyre med vores priser, så det er lidt af en udfordring.

Tjener I stadig penge på alle opgaver, som I lagde vægt på, sidst vi talte sammen?

– Ja, vi tjener penge på alle ordrer, men måske ikke lige så meget som nogle af vores kolleger. Det positive er dog, at vi har tilfredse og tilbagevendende kunder.

Hvem er jeres kunder?

– Vi har naturligvis kunder fra vores lokalområde – Holbæk – men generelt kommer kunderne fra hele landet. Blandt de lokale kunder er kommunen og vandforsyningen. Men ellers er det en meget bred kundegruppe, vi arbejder med. Lige fra private kunder til håndværksvirksomheder, store kæder, industrikunder, detailhandel og offentlige virksomheder. Alle er velkomne og bliver betjent godt. Ringer en kunde og har brug for 20 byggepladsskilte her og nu, så smider vi det, vi har i hænderne, så det kan leveres til kunden nogle timer senere. Vi tager normalt ikke hastegebyr, det er blot service fra vores side.

Kan I holde det inden for normal arbejdstid, når der er hasteopgaver?

– Vi er superfleksible og det lykkes normalt altid at imødekomme kundernes ønsker. En gang imellem betyder det, at Jesper og jeg må tage weekends til hjælp, men det klarer vi også. Man tænker nok lidt anderledes, når det er ens egen virksomhed.

Hvordan fordeler I opgaverne?

Tour’en gennem Danmark har også givet opgaver til Gylling Skilte

– Jeg står mest for det administrative, har den første kundekontakt og fordeler opgaverne til medarbejderne. Jesper står for al montering og han har et stort værksted, hvor der kan smedes og produceres skilteløsninger med mere. Jesper designer og bygger det meste selv, men får også noget produceret i Polen.

– Polen er på mange områder længere fremme, end vi er i Danmark, og vi bruger de samme standarder på materialer. Det er bedre end løsninger fra Kina, og vi går meget op i at få kvalitetsprodukter, også når det gælder LED, forklarer Jesper.

Det er også Jesper, der tager ud til kunderne ved større ordrer for at se på opgaven og høre, hvad de kunne tænke sig, og hvad det må koste. Så tager han hjem og tegner et forslag op.

– Det er kunderne glade for, og vi er også ret gode til at ”læse” kunderne, så vi har en god idé om hvad de ønsker og hvad vi kan foreslå.

Bruger I ingen underleverandører eller samarbejdspartnere?

– Vi løser det meste selv. Og Jesper står som nævnt for al monteringsarbejdet, men vi har samarbejdspartnere til mindre opgaver. Men vi løser helst selv opgaverne. Vi lægger stor vægt på at arbejdet bliver udført ordentligt, og ikke mindst at arbejdsstedet efterlades helt ryddeligt. Man skal helst ikke kunne se, vi har været der. Kun på skiltningen, forklarer Jesper med et smil.

Hvad har udfordringerne været?

– At få god arbejdskraft. Men vi har travlt, så vi har ikke tid til først at lære dem op. Det er en udfordring. Ikke mindst fordi der virkelig har været behov for arbejdskraft på gulvet, og vi har behov for, at Jesper kan få frigivet noget tid, men lige nu er vi ved at oplære en af medarbejderne til at aflaste Jesper.

Hvor er I om seks år?

– Vi er blevet seks år ældre. Vi har udskiftet udstyret og fået nye firmabiler. Og måske har vi fået udlært en dygtig svend, så vi kan koncentrere os om noget andet.

– Vi vil fortsat være åbne, når der kommer noget nyt, som vi kan undersøge, om vi kan bruge og har kundeunderlag til, eller om det er noget, vi blot skal tage ind og få produceret via underleverandører, lyder slutkommentaren fra Betina. Jesper har sagt farvel, han skulle ud på en monteringsopgave.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01
Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta
Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly