Johnsen Graphic Solutions køber sig ind i CS Grafisk

PUBLICERET: 1 June 2022
OPDATERET: 1 June

Johnsen Graphic Solutions A/S køber sig ind i CS Grafisk A/S og konsoliderer sig dermed i branchen. De bliver nu en af de største leverandører af POS-materialer – både til landets detailkæder og til kendte brands fordelt over mange brancher. Til sammen beskæftiger de to virksomheder 115 medarbejdere – og har kurs mod en omsætning på 155.000.000 kroner i 2022.

Samarbejdet mellem JGS og CSG har været undervejs siden juni 2021. Det lange tilløb har banet vej for en grundig testkørsel; hvor ejerkredsen har set hinanden an og evalueret konceptet, formen og konkurrencekraften. Samarbejdet er også allerede med succes blevet afprøvet på rigtige kunder og projekter.

Fællesskabet og strømliningen kommer kunderne til gavn

Uanset segment giver samarbejdet kunderne en række one-stop-fordele:
– Nogle kunder får glæde af vores 360-graders-koncept med integreret full-service
reklamebureau, stort grafisk hus med eget trykkeri samt afdeling for online-markedsføring og SoMe, siger administrerende direktør Steen Johnsen og fortsætter:

– Andre høster udbytte ved tryksager, som i højere grad placeres hos CS Grafisk A/S;
hvor kunderne også får adgang til et større bogbinderi. Også når det gælder kataloger med fast ryg eller helbindsbøger.

Ændrede medievaner spiller også en rolle

Fysiske, husstandsomdelte tryksager har i årevis været for nedadgående. Tendensen betyder ændringer i kundernes marketingmix, da der bliver behov for nye måder at nå
ud til forbrugerne på. Derfor skal der udvikles nye, anderledes kundeoplevelser.

– Med samarbejdet mellem vores to virksomheder kan vi netop levere alt andet end
klassiske tilbudsaviser; fra rådgivning, idéudvikling og inspiration til POS-materialer og
alle andre offline- og onlinematerialer, siger administrerende direktør Steen Johnsen.

Interne samarbejdsfordele

Både Johnsen Graphic Solutions A/S og CS Grafisk A/S får flere ”interne” fordele ved samarbejdet. CSG får adgang til reklamebureau, lagerløsning, økonomistyring, fællesindkøbsrabatter samt it- og portalløsninger.
Fordelene for JGS er styrket adgang til katalogmarkedet og mulighed for at tilbyde kunderne bogbinding. Og størstedelen af CSG’s opgaver inden for storformatmaterialer lægger de nu hos Johnsen.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01