Der var dækket op til masser af hygge samt rundvisning og ikke mindst demonstration af nye produkter, da sign service endelig kunne fejre 30-års jubilæet og den nye ejerkonstruktion. Flere end 250 kunder og partnere havde meldt deres ankomst.
Elise Balling, der indtil for nylig var medejer af sign service, fortæller, at generationsskiftet har været på vej et stykke tid. – Det var som om at Benny var lidt længe om at forstå, at det var ham der skulle føre det videre. Det har vi andre vidst i flere år. Men så opstod der en god mulighed, da Christian Christensen, en anden driftig erhvervsmand fra Hedensted, også så potentialet i at investere i sign service, og så faldt det hele på plads.
Elise tilføjer, at Christian Christensen har fået kontor hos sign service, men blander sig helt uden om den daglige drift. Den har Benny Eriksen ene og alene ansvaret for.
Med udgangen af juni træder Elise helt ud af sign service. Hun skal blandt andet vær mentor for unge mennesker og har også fokus på at hendes by, Hedensted, skal udvikles. Den anden tidligere ejer, Morten Overgaard, fortsætter med tage hånd om en række projekter, som han har helt særlige forudsætninger for at håndtere.

En lidt for god handel?
Benny Eriksen bød de mange gæster velkommen og sagde, at det var Elise og Morten der synes de skulle fejre ejerskiftet med denne store fest, så noget kunne tyde på, at de havde gjort en lidt for god handel (sagt med smil på læben). Men uanset hvad, så ser Benny det som sin opgave at videreføre den fantastiske kultur som Elise og Morten har skabt og forhåbentlige gøre dem stolte.

Hvad siger kunderne?
Gitte Schrøder fra Carbi Skilte i Horsens var blandt gæsterne. Jeg spurgte hende om, hvad de laver og hvorfor de er kunde hos sign service:
– Vi laver stort set hele spektret inden for skilte, men laver mange biler. Vi har været kunder i 19 år og køber rigtigt mange folier, men bruger dem også som back-up når vi bliver overbelastede. De er utroligt dygtige og hjælpsomme og står altid klar, når der er noget der brænder på. Mangler vi en bestemt folie, som de ikke har på lager, så afsøger de hele kundedatabasen, for at se om de kan skaffe den hurtigt. Og så taler vi godt med alle i firmaet, og det har meget at sige.
Anette Jensen fra skilte- og malerfirmaet Nielsen og Kromann var kommet helt fra København for at fejre jubilæet og ejerskiftet. Anette Jensen er daglig leder af skilteafdelingen i København, hvor de laver meget way-finding til skoler, institutioner og større virksomheder. De har været kunder længe før Anette Jensen kom til og det er 19 år siden. Hun siger:
– Hos sig service er de altid imødekommende og løsningsorienterede, og hvis vi har en deadline, kan vi være sikre på, at de arbejder på, at vi kan imødekomme den. Der er aldrig noget brok. Vi har mange samarbejdspartnere og sign service er absolut en af de gode.

Indehaveren af Fahlén Skilte i Odense, Michael Fahlén, var også forbi og brugte lejligheden til at kigge ind i Wrap Academy. Her viste Henrik Valentin den nye 3M printfolie frem for de interesserede. Sign service gør en del ud af at tilbyde fagskole-eleverne kursus i wrapping, så de får en forståelse for både materialernes og værktøjernes betydning og ikke mindst de færdigheder man har brug for at lære. Michael Fahlén fortalte, at Henrik Valentin er et populært indslag på fagskolen. Senest har Michael måtte give en lærling en fridag, fordi han skulle op på fagskolen og deltage i Henriks undervisning, selv om det ikke var hans skoleophold.
Tillykke med jubilæet og ejerskiftet – og held og lykke.
