InterMail kommer ud med super flot halvårsresultat

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 7 June 2021
OPDATERET: 7 June

Corona har sat yderligere skub i effektivisering og digitalisering i børsnoterede InterMail, der trods en faldende omsætning i første halvår tredobler resultatet og forbedrer ebitda med 11 pct.

– Det er en fantastisk følelse, og jeg er stolt over, at vores strategi virker og bærer frugt. Det understreger vi med de her stærke resultater skabt af vores dygtige medarbejdere. Men det stopper ikke her, det vil fortsætte de kommende år. Det er første gang, at jeg tør sige det, siger adm. direktør i InterMail Anders Ertmann, og han fortsætter: – Vi er en sund forretning nu – vi går efter massiv vækst de kommende år.

Næste skridt er at fordoble omsætningen i 2023 til over 200 mio. kr. fra forventede 105-120 mio. kr. i år. Halvdelen af væksten skal komme fra opkøb, den anden halvdel fra organisk vækst. Opkøbsjagten indledte InterMail i september sidste år med købet af rådgivningsvirksomheden Response Optimizer. I år ventes yderligere opkøb.

– Vi kan endelig se fremad. Vi har i dag en mere ren forretning, hvor vi kan accelerere den digitale vækst og komme dybere ind hos kunderne fremfor at brede os ud over for meget. Vi har sat fokus på kerneforretningen, og så har vi lært at sige nej til opgaver, som vi ikke tjener penge på. Om tre år vil vi være de største indenfor datadrevet kommunikation, siger Anders Ertmann.

InterMails hovedforretning består i dag af at opbygge datadrevne kommunikationsløsninger for større kunder som fx YouSee, SAS, Falck, Santander Consumer Bank og Bonnier i Skandinavien.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly