Burger King re-brander sig med nyt logo - og nye bæredygtige og genanvendelige emballager

PUBLICERET: 12 April 2021
OPDATERET: 12 April
Burger Kings nye look er "intelligent og godt set" - Dansk Markedsføring
Ny bæredygtig emballage. Foto: Burger King

Burger King har startet en total re-branding proces på verdensplan med et nyt logo, nye uniformer og t-shirts til medarbejderne og ikke mindst nye tiltag omkring bæredygtig og også returnerbar emballage.

Burger King lover, at inden udgangen af 2025 vil alle former for emballage i USA og Canada være fremstillet af fornybare, genanvendelige eller miljøgodkendte fibre. Hvad der skal ske i Europa melder den amerikanske pressemeddelelse ikke noget om.

Retur-emballage

Samtidig oplyser Burger King, at man som de første i fastfood industrien vil teste et “pant-baseret” retur-emballage koncept. Starten foretages i udvalgte restauranter i New York , Portland og Tokyo, men antallet af restauranter vil blive udvidet i løbet af testperioden.  Der foreligger ingen oplysning om pantbeløbets størrelse, men for det skal give mening, må der være både en forståelig prisreduktion på selve produktet og et pant af en vis størrelse.

This Is What Burger King's New Reusable Packaging Looks Like
Genanvendelig emballage til både mad og drikke. Foto: Burger King

Burger King har udviklet konceptet i samarbejde med TerraCycle (som også findes i DK), og det er tilsyneladende ikke baseret på et fælles retursystem som vi kender fra dåser og flasker, men derimod på udvalgte opsamlingssteder for returemballagen. Et kvalificeret gæt kunne så være, at Burger King restauranterne bliver opsamlingssteder så pantet indløses i forbindelse med et nyt besøg i en Burger King restaurant. Konceptet vil så tilmed være med til at motivere brugerne til at genbesøge Burger King i stedet for andre fastfood forretninger.

Burger King og TerraCycle oplyser, at alle tænkelige omkostninger – transport til rengøringssted, rengøringsomkostninger etc. – vil indgå i analysen, så i virkeligheden er Burger King i gang med at analysere om én-gangs, genanvendelig, bæredygtig papirfiber emballage er billigere eller dyrere end miljøplast-baseret returnerbar emballage. Et virkelig interessant forsøg!

Du kan finde mere om Terra Cycle’s returemballager her:

 

Læs videre

Faerch investerer stort i genbrug af fødevareemballage

Den danske producent af plastbakker til fødevarer, Faerch, har gennem de sidste fire år opbygget en genbrugsfabrik til PET-bakker i Holland.
faerch_04

Sidste chance for at deltage i Packnorth Awards

Om mindre end en uge slutter tilmeldingsfristen for årets Packnorth Award. Tøv ikke med at indsende bidrag til juryevaluering.
packnorth award

Faller bygger nyt trykkeri i Horsens

Faller Packaging har købt en 5.700 m2 stor grund på Erhvervsbyvej i Horsens.
august faller horsens

Hurtigere mere produktiv HP Indigo

Ny HP Indigo 200K vil give emballageindustrien et ekstra incitament til at skifte til digitalprint.
HP Indigo 200K

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder