93 procent vil besøge en fysisk messe

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 January 2021
OPDATERET: 26 January

AGI har netop foretaget en ny undersøgelse for at tage temperaturen på stemningen omkring fysiske messer.

Corona-situationen har sidste år betydet, at den ene messe efter den anden blev udskudt eller aflyst. Det gælder også for den grafiske branche og skiltemarkedet. Drupa, som skulle have været afholdt sidste forår, bliver nu en virtuel messe i april måned. Fespa blev udskudt gang på gang, men er nu planlagt til afholdelse til oktober i Amsterdam som en fysisk messe. Her i Skandinavien blev den norske Sign & Print udskudt fra september sidste år til september i år. Den svenske Sign & Print,som skulle være afviklet i Stockholm primo februar i år, går digitalt med Sign & Print Connect.

Men ifølge en helt frisk undersøgelse, hvor 373 personer har svaret, er tendensen helt klar og tydelig. Vi vil rigtig gerne mødes til en fysisk messe. Hele 93 procent vil besøge Sign & Print-messen i Odense den 22. og 23. september i år. Kun 7 procent svarer, at de ikke vil besøge messen.

På spørgsmålet om man ville foretrække at besøge messen fysisk eller digitalt, svarer 94,1 procent fysisk. Kun 1,3 procent ønsker at besøge en digital messe. Noget tyder på, at selv om vi har vænnet os til online møder, så ser vi frem til at opleve ”ting” rigtigt, hvor man kan se og føle, og få et stort overblik over de muligheder markedet byder på lige nu. Og vi vil – ikke mindst – netværke med samarbejdspartnere og kolleger.

Mange har brugt de stille perioder under Corona-nedlukningerne til at se, hvordan de bedst kunne udvikle virksomheden. Og det ser ud til at interessen for at se nyheder spreder sig ret jævnt inden for både, tryk, print, skilte, storformat og software med mere. Det kan måske undre lidt at “automation” er “bundskraberen” i en tid, hvor det nok burde være helt i top.

Så lad os håbe, at smittetallene bliver nede på et lavt niveau, og at vaccinerne får skabt flokimmunitet, så kan vi se frem til at vi kan leve et lidt mere normalt liv igen og så skabt lidt omsætning i landet. Uden et aktivt erhvervsliv, går alt til sidst i stå.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01