Vi foretrækker papir, men skærmen skal være lige ved hånden

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 December 2020
OPDATERET: 10 December

En undersøgelse foretaget af Bjerg Kommunikation tilbage i 2017 viste at 77 procent af befolkningen foretrak papir, når de skulle læse længere faglige tekster. Og specielt de unge foretrak i højere grad papir, når de skulle læse længere faglige tekster. Denne tendens holder stadig, viser en ny undersøgelse, som Bjerg Kommunikation har foretaget i år. Til gengæld foretrækker de unge mellem 18 og 29 år i signifikant højere grad end resten af befolkningen digitale tekster, når de skal arbejde med teksten på andre måder end at læse koncentreret. De unge mener, at skærmen er “meget” eller “lidt” bedre, når de skal tage noter, genfinde tekststykker, søge i en ikke læst tekst, orientere sig i en tekst eller dele en tekst.

Som det fremgår af ovenstående, foretrækker mange i første omgang papirmediet, men vi skal også være opmærksomme på, at udvikle videre på formidling via skærme. Der er et stort potentiale i at skrive målrettet til skærmene, skriver de på Bjerg Kommunikation. Du kan læse mere om undersøgelsen og Bjerg Kommunikation på bjergk.dk

Billedet er lån fra Bjergk.dk

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

Bording overtager Formegon

Kommunikations- og marketinghuset Bording Danmark A/S fortsætter oprustningen. 1. september overtages alle aktiviteterne i Formegon, som er en uafhængig totalleverandør indenfor grafisk design, grafisk produktion, digital produktion, events og merchandise.
formegon_bording

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01