Vi foretrækker papir, men skærmen skal være lige ved hånden

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 December 2020
OPDATERET: 10 December

En undersøgelse foretaget af Bjerg Kommunikation tilbage i 2017 viste at 77 procent af befolkningen foretrak papir, når de skulle læse længere faglige tekster. Og specielt de unge foretrak i højere grad papir, når de skulle læse længere faglige tekster. Denne tendens holder stadig, viser en ny undersøgelse, som Bjerg Kommunikation har foretaget i år. Til gengæld foretrækker de unge mellem 18 og 29 år i signifikant højere grad end resten af befolkningen digitale tekster, når de skal arbejde med teksten på andre måder end at læse koncentreret. De unge mener, at skærmen er “meget” eller “lidt” bedre, når de skal tage noter, genfinde tekststykker, søge i en ikke læst tekst, orientere sig i en tekst eller dele en tekst.

Som det fremgår af ovenstående, foretrækker mange i første omgang papirmediet, men vi skal også være opmærksomme på, at udvikle videre på formidling via skærme. Der er et stort potentiale i at skrive målrettet til skærmene, skriver de på Bjerg Kommunikation. Du kan læse mere om undersøgelsen og Bjerg Kommunikation på bjergk.dk

Billedet er lån fra Bjergk.dk

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

Bording overtager Formegon

Kommunikations- og marketinghuset Bording Danmark A/S fortsætter oprustningen. 1. september overtages alle aktiviteterne i Formegon, som er en uafhængig totalleverandør indenfor grafisk design, grafisk produktion, digital produktion, events og merchandise.
formegon_bording

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

De seneste nyheder

Gæt årets mest læste historie og vind bog om AI i grafisk produktion

Hvilken historie var den mest læste på signprintpack.dk i 2024?  Gæt og vind en bog om brug af kunstig intelligens i grafisk produktion.
konkurrence

Mange ville vide mere om PWF-film

Sign Service slog dørene op i både øst og vest for bl.a at vise den nye PWF-film som er en kombination af PPF og en wrap-film.
PWF_01

Reproflex Scandinavia bliver rotec-forhandler

Partnerskabet markerer et spændende kapitel for begge virksomheder.
reproflex-rotec

Ny transaktions- og bogprinter fra Ricoh

Ricoh lancerer Pro VC40000, der er en sort/hvid rullebaseret inkjetprinter som fås med to forskellige typer blæk.
ricohvc40000