Hos Vivian Zhall og A-Z Skilte og Reklame i Holstebro mærkede de virkningen af statsministerens nedlukning af hele Danmark den 12. marts hårdt og brutalt. Som hos mange andre dykkede omsætningen.
Heldigvis er ordrerne kommet tilbage, og det går stærkt igen. Selv om Vivian Zhall godt kunne bruge ekstra ressourcer, så trækker hun lige beslutningen lidt og benytter i stedet de freelancere, hun i forvejen har faste samarbejdsaftaler med. Men hun lægger ikke skjul på, at det ville være fint med en fast ekstra arbejdskraft.
Når en idé visualiseres, diskuteres prisen ikke så meget

Vivian Zhall begyndte som dekoratør, og kom derfor allerede tidligt til at arbejde med alt det, der bruges i skiltebranchen. Samtidig lærte hun at visualisere en idé. Det er en egenskab, hun bruger flittigt i sit arbejde i dag.
Det er en stor fordel, at jeg hurtigt kan omsætte en kundes idé, eller mit justerede løsningsforslag til et eller flere visualiserede forslag, som jeg kan sende til kunden. Mine forslag er altid i de korrekte proportioner, så kunden for eksempel kan se, hvordan et skilt vil tage sig ud på bygningen. Det er en kæmpe fordel. Både for kunden og mig. Kunden kan lettere se ideen og løsningen, og for mig bliver prisen ikke det første, vi taler om, forklarer Vivian Zhall.
Naturligvis spiller prisen også en rolle for Vivian Zhalls kunder. Kunderne skal have tillid til, at de både får den bedste løsning og den korrekte pris. Vi har mange faste kunder, som løbende får løst opgaver. Her diskuteres aldrig priser. Kunderne har så stor tillid til mig, at de ved, de får den bedst mulige pris, fortæller Vivian Zhall.
Løser små som store opgaver

A-Z Skilte og Reklame er en mindre virksomhed, men med hjælp fra de faste freelancere kan virksomheden tage selv store – også fysisk store – opgaver ind.

Vi hjælper kunderne med alt fra tegnearbejde, som for eksempel design eller designjusteringer lige fra et logo, pyloner, facadeskilte og bildekorationer til messedesign. Og vi gemmer alt, så kunden behøver ikke starte forfra, når de får brug for hjælp igen, selv om det kan være mange år siden, de sidst fik løst en opgave. Det er meget værdsat. Kunderne er glade for, at det ikke er nødvendigt at starte forfra hver gang. Derfor kommer de igen og igen, selv om der for nogles vedkommende går lang tid mellem opgaverne, fortæller Vivian Zhall.
Vi vil gerne hjælpe kunderne med deres totale profilering. Vi skal være den røde tråd i deres markedsføring. Jeg sætter en ære i at kunne hjælpe kunderne med det hele. Det gør mig glad. Jeg har i formiddags netop haft besøg af en kunde. Kunden kom blot for at informere mig om, hvilke opgaver, der skulle løses i den kommende periode. Biler, der skulle dekoreres, biler, der skulle genopfriskes, og skilte, der skulle produceres, fortæller Vivian Zhall.
Jeg bliver ”høj” af mit arbejde

De fleste kunder er lokalt forankret eller kommer på anbefaling fra en lokal, men vi leverer overalt i Danmark. Der er ikke et fællestræk for kunder, eller specielle segmenter. Det er en bredt sammensat kundekreds. Mange har været kunder i mange, mange år hos Vivian Zhall.
Jeg bliver stadig ”høj” af mit arbejde og glad, når en kunde kommer forbi, bare for at informere mig om, hvad der skal ske. Så selv om jeg har været mange år på arbejdsmarkedet, så fortsætter jeg med uformindsket entusiasme.
Udfordringer er der naturligvis også, og ikke kun på grund af Covid-19. For Vivian Zhall kræver det også en indsats hele tiden at skulle skelne mellem alt det nye, der er på markedet, så man vælger de bedste kvaliteter. Der er også nye konkurrenter, der løbende dukker op. Men dem frygter Vivian Zhall ikke så meget.
– Jeg tager gerne konkurrencen op med dem. De har ikke min erfaring, lyder det tilfreds og med et stort smil fra Vivian Zhall.