Ny imagePRESS C10010VP giver kunderne mere af det, der betyder noget

PUBLICERET: 2 September 2020
OPDATERET: 2 September

Canon lancerede deres første imagePRESS i 2006. 14 år efter lancerer de deres nyeste flagskib imagePRESS C10010VP, som måske ikke bebuder et teknologisk tigerspring, men er fokuseret på at give kunderne mere af det, der virkelig betyder noget for deres forretning. Salgsdirektør for professional print hos Canon, Rasmus Jakobsen, siger:

– Man kan altid finde på tusind ting som det kunne være rart at have, men når vi taler med vores kunder, så er det, der virkelig betyder noget, at de kan levere en ensartet og høj kvalitet til deres kunder, på mange forskellige medier, til tiden og uden unødvendige afbrydelser. Det er det, kerneforretningen det drejer sig om.

Han uddyber det med at forklare, at det er vigtigere for kunderne, at man kan mixe print på forskellige medier, at integrationen til et stort udvalg af efterbehandlingsmuligheder er helt gnidningsfri og at man fx kan printe bannerark (76 cm) i dupleks, end at man kan køre 140 A4-ark i minuttet på standardpapir. Men hvad er det så den nye imagePRESS C10010VP byder på?

Den nye imagePRESS C10010VP tilbyder mere af det, der betyder noget for kundernes forretning.

Forskellige medier i samme produktion

Maskinen kommer i to varianter der yder henholdsvis 90 og 100 A4-ark i minuttet. Til forskel fra flere af konkurrenterne gælder hastigheden på de fleste papirtyper, som nu strækker sig helt op til 400 gram. Årsagen er, at det dobbelte fuser-belt forhindrer, at man skal skifte temperatur ved print på forskellige medier og dermed uhindret kan mixe forskellige medier i samme produktion. Det ene fuser-belt bruges til print ved lavere temperaturer og det andet ved højere temperaturer. Netop den teknologi medvirker også til, at man fx kan printe på polyester og andre syntetiske materialer.
For at sikre en fuldstændig jævn overførsel af toner til selv meget strukturerede medier, anvender Canon et Elastic Toner Transmission Belt, som fører toneren helt ned i de dybeste furer i papiret.

Anlæg som i en trykmaskine

For- og bagsidepasning har været en udfordring for mange tonerprintere. Canon har løst problemet med to teknologier, og garanterer en for- og bagside pasning som afviger mindre end 0,5 mm. Først og fremmest anvender de et fast anlæg som man kender det fra offsetpresserne. Dernæst har de en optisk og fuldautomatisk kalibreringsfunktion, hvor man først printer på den ene side af arket, så scanner man dette og printeren er kalibreret. Det er en vigtig funktion, fordi forskellige papirtyper reagerer forskelligt på varme (krymper) og derfor skal have forskellige for- og bagside kalibreringer.

Høj kapacitet og store formater

imagePRESS C10010VP kan konfigureres med en inputkapacitet på helt op til 10.000 ark. Som en af de nye features kan den printe bannerark (33 x 76 cm) i dupleks. Det giver mulighed for at færdiggøre trefløjede brochurer i en arbejdsgang. Bannere kan være helt op til 130 cm i den nye imagePRESS.

For Canon handler det om partnerskaber

Rasmus Jakobsen fortæller, at for Canon handler det om meget mere end at sælge en god printer. I fremtiden handler det om at indgå partnerskaber og kunne bidrage direkte til trykkeriernes forretning. Det gælder både ved hjælp af markedsanalyser og indsigt, samt metoder til at sikre mere effektive arbejds- og informationsflow samt ikke mindst hjælpe kunderne til nye måde at skabe indtægter på. Om det sidste siger kundechef Benny Duus:

– Corona-epidemien har lært os, at det genererer virkelig meget mere salg at være online. Mere end vi havde forestillet os. Derfor tror vi, at det også er vigtigt for vores kunder og tilbyder nu en nem og billig måde at komme i gang med online salg. Via vores partnerskab med onlineportalen Pressero kan vi tilbyde vores kunde en abonnementsløsning på en webportal til helt ned til 2.000 kr. om måneden. De slipper for investeringer i computere, software samt langsigtet vedligeholdelse og kan koncentrere sig om at få et onlinesalg op at køre.

Du kan høre mere om både den nye imagePRESS C10010VP og onlineportalen Pressero ved at kontakte Benny Duus eller Rasmus Jakobsen hos Canon.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Nyt online-kursus i interiør dekoration

Folieproducenten CoverStyl i Luxembourg har lanceret et kursusforløb med fem timers online undervisning fordelt på 26 kurser á 3-5 minutters varighed.
CoverStyl E-Learning

Fahlén Skilte udvider ejerkredsen og satser på større synlighed

Pr. 1. januar er Lasse Schneider indtrådt som medejer af Fahlén Skilte, som ellers er stiftet og indtil nu 100% ejet af Michael Fahlén.
fahlen_skilte_01

Roland DG lancerer nyt flagskib i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64” øko-solvent inkjetprinter der med forskudt printhoved-design og finere dråbestruktur leverer både højere densitet og hastighed.
XP-640_Printer

Inline efterbehandling blev redningen for GrafiPro

GrafiPro er en lille virksomhed med en pudsig historie og en fantastisk beliggenhed – og så går det faktisk rigtig godt. Blandt andet på grund af nogle gode investeringer.
grafipro_01