Stibo Complete installerer pladerobot

PUBLICERET: 22 June 2020
OPDATERET: 22 June

Stibo Complete har som en af de første valgt at integrere Agfas nyeste pladehåndteringsrobot. Da virksomhedens strategi inkluderer en lang række investeringer såvel som erhvervelser af virksomheder, er en af betingelserne for succes at de kan håndterestadigt et stadigt større output med færre ressourcer. Investeringen i Agfas nye avancerede pladehåndteringsrobot understøtter netop dette formål.

Svend Erik Grue Nielsen, drifts- og udviklingschef hos Stibo Complete.

– Automatisering er et vigtigt element i strategien for enhver voksende og fremadskuende virksomhed. Agfas pladerobot giver os en konkurrencefordel, da den forbedrer vores produktivitet, reducerer omkostninger, minimerer fejl og optimerer arbejdsvilkårene for vores medarbejdere. Vores robot sparer medarbejdere fra ca. 230 ton tunge løft om året, siger Svend Erik Grue Nielsen, drifts- og udviklingschef hos Stibo Complete.

– Heatset-trykkerier har ofte flere trykpresser med forskellige pladestørrelser og derfor flere CTP-linjer. Koblet dertil er såkaldte COMBO-loading konfigurationer, der hver består af en palletiser og autoloader. Robotpladerne erstatter begge konfigurationer, reducerer fodaftrykket med op til 30% og gør prepress-operationerne langt mere effektive og produktive, siger Iris Bogunovic, produktchef for Plate & CTP Systems hos Agfa.

I en første fase tilbyder Agfa sin pladehåndteringsrobot til trykkerier, der bruger Avalon VLF platesetters. Robotten er specialbygget i henhold til trykkeriets nøjagtige behov og kan samtidig fodre flere pladeproduktionslinjer med en plukkehastighed på op til 80 trykplader i timen, uafhængigt af pladestørrelsen. Opsætningen er især praktisk for trykkerier, der har brug for flere (op til fem) pladestørrelser. For optimal brugervenlighed er pladehåndteringsrobotten fuldt integreret med Agfa’s Apogee workflow-software.

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01