NIZE equipments nordiske salgschef, Rasmus Boss, havde set frem til at møde kunder på Fespa i Madrid. Ikke blot for at præsentere dem for det udstyr, de sælger, men mindst lige så meget for at henlede deres opmærksomhed på de nye muligheder, der er med udstyret. Nedenfor vores interview med Rasmus Boss.
Hvilket produkt havde I glædet jer mest til at vise de danske kunder på den nu udsatte Fespa-messe?
– Primært vores rulleprinter fra sidste år, Karibu og dens mange nye applikationsmuligheder. Vi har bl.a. forfinet måden at printe med lak på i den nye Karibu produktionsprinter. Både som en effekt lak, en beskyttelseslak eller endda med muligheder for at bruge lakken som en slags relief. Det er så vidt, jeg ved, ikke set før, at man kan printe relief i en rulle til rulleprinter. Det giver en del nye forretningsmuligheder på soft signage området. Applikationen kan fx bruges til laminering, og give produktet bedre holdbarhed. Forædlingen af slutproduktet kan også betyde, at producenterne kan tilbyde kunderne et langt mere unikt produkt bl.a. ved hjælp af relief lakering.
– Udover ovennævnte lak-muligheder på Karibu-rulleprinteren, er der også blevet tilføjet en orange spotfarve til vores flatbed LED printerserie. Det giver også nogle helt nye muligheder for brugerne. Nyala’en blev for øvrigt for 5. år i træk kåret som den bedst sælgende printer i segmentet for hybrid/flatbed printere over 60” og med en investeringssum mellem €130.000-500.000. På 2. pladsen kommer Impala’en, som er vores mid-range flatbed. Kilde: Infosource.
– Miljø er et vigtigt emne for alle, også inden for printudstyr. Det tager de også alvorligt hos SwissQprint med deres Greentech-program, som handler om at forbruge færrest mulige ressourcer, både til at producere en swissQprinter, men også til at drifte den. Der ser vi frem til at fortælle kunderne meget mere om.
– Vi er også stolte af at have erhvervet det anerkendte Fogra Energy-certifikat, ISO 20690, fortæller Rasmus Boss.
Hvorfor har du valgt at sætte fokus på netop disse produkter?
– Vi har stor tiltro til, at vi med Karibu, kan tage markedsandele i rulleprint-segmentet. En produktionsløsning, der ikke er i den billigste ende, men så kan forædle en PSP’s produkter på en sådan måde, at han kan tilbyde nye applikationer, konkurrere bedre og producere 24/7 med lave driftsudgifter og høj oppetid, forklarer Rasmus Boss.
Hvem er den primære målgruppe for produktet?
Alle PSP’er med en midrange/highrange volume inden for rulleproduktion, eller som har brug for at printe applikationer i en meget høj kvalitet med en høj grad af forædling.
Hvordan kan tiden frem mod næste messe bedst udnyttes, så både I og kunderne får den mest effektive og succesfulde messe?
– Det har ikke været muligt at møde dem på Fespa, og drupa er også udskudt . Derfor skal vi meget mere ud for at møde kunderne, hvor de er.
Sparring og kreativ vejledning omkring, hvorledes man kan forfine det interne workflow i trykkeriet, således at man gør tingene smartere, hurtigere og med færre fejl, er noget af det vi skal informere kunderne om. Vi påtænker derfor, så snart det er muligt, at lave fabriksbesøg for de kunder, der overvejer nye UV printmuligheder i 2020, således at de med deres egne øjne kan se, hvorfor swissQprint er den mest sælgende printer igen i 2020. Vi flytter også i nyt domicil her i maj 2020, hvor vi også påtænker at lave et specialarrangement inden for de mulige rammer, så kunderne kan se, hvad vi kan tilbyde, slutter Rasmus Boss vores samtale.