Effektiv DTG-printer til dem som har fat i markedet

PUBLICERET: 14 April 2020
OPDATERET: 14 April

Som hos så mange andre havde Epson også kørt hele marketingsapparatet i stilling til den nu udskudte Fespa-messe. På de seneste messer har Epson haft stor fokus på tekstilprint, og i år skulle ikke være nogen undtagelse. Men hvad havde de glædet sig mest til at vise de danske kunder?

– Der er ingen tvivl om, at det vi havde glædet os mest til at vise frem, er vores nye DTG-printer SureColor F3000. Vi har tidligere lanceret SureColor F2100, men med den nye 3000er tilbyder vi danske kunder, der har succes inden for fx T-shirt print, en virkelig en produktionseffektiv og økonomisk opgradering, siger Iftekhar Butt, som er business account manager hos Epson Danmark.

Væksten sker, hos dem der satser

Selv om Iftekhar Butt er lidt forbeholden overfor de vækstprognoser man kan læse om i mange internationale magasiner, så mener han, at der er en tendens til, at de som virkelig satser på DTG-markedet, også begynder at høste frugterne. Dem som har websalg og hvor man fx kan lægge sine egne designs ind og bestille fem, ti eller tyve T-shirts til en fødselsdag, en dimmisionsfest eller en team-building dag, de har brug for at skalere produktiviteten og holde styr på omkostningerne.

– Og det er dette segment, at denne maskine henvender sig til. Du har fået fat i et marked og har nu behov for at kunne producere hurtigere i en stadigt højere kvalitet, og du har behov for, at nedetiden er reduceret til et absolut minimum. Derudover har vi en serviceaftale, der sikrer, at der ikke kommer uforudsete udgifter. Det er med til at give en tryghed, når man vælger at gå ind i en lidt større investering, forklarer Iftekhar Butt.

Mindre nedetid og mindre affald

SureColor F3000 er udstyret med samme blækpose-system som kendes fra SureColor 80600L. I stedet for at farven kommer i 300-400 ml beholdere i hård plast, kommer de i poser á 1,5 liter. Det giver en lavere indkøbspris på grund af mindre emballage, det giver færre farveskift og det giver betydeligt mindre affald. En tom farvepose vejer under 50 gram og fylder næsten ingenting.
Printtiden er omkring 60 sekunder pr. T-shirt og det giver selvsagt mulighed for at få en vis volumen igennem på en arbejdsdag.

Lidt optimisme at spore

Iftekhar Butt fortæller, at der ikke blive solgt mange maskiner i disse dage, så han ser frem til at vi, forhåbentlig snart kan begynde at vende tilbage til en mere normal hverdag. Det er dog ikke lutter mørke. For kort tid siden var der en kunde, der insisterede på at købe en SureColor 80600L. Han mente, at det var et godt tidspunkt til at installere og teste af, inden efterspørgslen igen begynder at stige. Det er da en dejlig optimisme at besidde.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot