Creative Challenge viste usædvanlige printmuligheder

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 28 January 2020
OPDATERET: 28 January

swissQprint udfordrede sidst i 2019 kunder i hele verden til en printkonkurrence.
– Vi søger de mest originale, mest komplekse, mest overbevisende produkter, der er produceret med en swissQprint-printer, lød opgaven på.
Ud af de 65 kvalificerede tilmeldinger fra 20 lande, er der seks vindere, som er blevet bedømt af både en ekspertjury på fem medlemmer, af alle swissQprints ansatte og offentligheden har stemt via online afstemning.

“Bio Club-plakater” af Shoei, JP Sofistikeret print på hologrampapir

En bred vifte af applikationer deltog inden for reklameprodukter, skiltning, display og emballering, indretning, kunstgengivelse, kommercielle og industrielle applikationer og droptix 3d effekt og på mange usædvanlige materialer.
Førstepladsen gik til “3D-Kopf” fra Haas Werbetechnik, Østrig (se topbillede), en meget avanceret applikation, der kombinerer 3D-effekt og taktil print. Vinderen, Haas Werbetechnik, kommer til Schweiz i år med to repræsentanter til en oplevelsesrejse. Anden til femte placerede vindere belønnes med generøse præmier.
“Mosaic replica” af Biksad, TR – Tryk på håndlavet papir

Se flere flotte og kreative print på: https://www.swissqprint.com/en/gewinner-creative-challenge-2019.html

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen