Stibo Complete køber Rosendahls

PUBLICERET: 23 January 2020
OPDATERET: 23 January

Rosendahls Print-Design-Media A/S er blevet købt af Stibo Complete. Med købet satser Stibo Complete på at styrke sin position som grafisk full-service virksomhed.
– Vi har haft vores øjne på Rosendahls i lang tid. Det er en fantastisk virksomhed med et stærkt brand, som vi ønsker at opretholde og udvikle videre. Rosendahls har også en unik markedsposition og meget lidenskabelige medarbejdere og er samtidig en virksomhed med et rimeligt udviklingspotentiale. Med overtagelsen af Rosendahls fortsætter vi vores strategi om at konsolidere trykmarkedet i Skandinavien og dermed skabe det nødvendige kritiske volumen inden for eksisterende og nye forretningsområder. Vi udvider løbende vores produktsortiment for at understøtte vores mål om ikke kun at være en stor industriel spiller, men også at blive en grafisk full-service udbyder. Med købet imødekommer vi vores kunders behov for one-stop shopping, forklarer Søren Henriksen, administrerende direktør i Stibo Complete.
Han fortsætter: – Rosendahls beskæftiger ca. 150 ansatte og har en omsætning på ca. 200 mio. danske kroner. Rosendahls besidder omfattende viden om alle aspekter af grafisk produktion, herunder især kompetencer inden for den offentlige sektor, farmaceutisk industri og større handels- og fremstillingsvirksomheder. Købet af Rosendahls styrker vores markedsposition i Skandinavien yderligere. For kun et år siden købte vi svensk-baserede GigantPrint, der er markedsleder inden for udvikling og produktion af grafisk salgsfremmende materiale til butikker og begivenheder – de såkaldte point-of-sales-løsninger.

Administrerende direktør Palle Rosendahl fra Rosendahls A/S.

Stærk synergi og stærk ejer

Palle Rosendahl, der er fjerde generation af det familieejede selskab, siger: – Vi kunne ikke have ønsket en stærkere fremtidig ejer end Stibo Group, der har været i trykkeribranchen i over 200 år og længe været i på forkant med at konsolidere industrien i Skandinavien. De to virksomheder matcher hinanden særdeles godt – vores forretningsområder, planer for fremtiden og kompetente medarbejdere supplerer hinanden ekstremt godt. Med Stibo Complete ved roret vil vores kunder og ansatte på Rosendahls opnå den bedste løsning fremadrettet.

Konsolidering af markedet

– Stibo Complete tager en aktiv tilgang til konsolidering af den grafiske industri, som er kendetegnet ved overkapacitet og hård priskonkurrence. Kunderne ønsker at købe løsninger i stedet for kun tryksager; sammen kan vi gøre en stor forskel for mange af vores skandinaviske kunder, siger Søren Henriksen.
Han fortsætter: – Med overtagelsen af Rosendahls styrker vi vores fremtidsposition og støtter vores forretningsgrundlag og sikrer dermed vores fortsatte evne til at spille en vigtig rolle i den løbende konsolidering af branchen,” siger Søren Henriksen.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly