Xerox optrapper kampen om HP

PUBLICERET: 11 December 2019
OPDATERET: 11 December

Efter at HP’s ledelse afviste Xerox’ tilbud om overtagelse har Xerox valgt en mere aggressiv strategi. Xerox har, ifølge onlinemagasinet Printweek, bebudet, at de vil gå direkte til HP’s aktionærer med deres tilbud. Ifølge artiklen vil Xerox byde kurs 33 for en aktie som pt. er kurssat til 22.

Xerox har fremstillet en investorpræsentation, der beskriver planerne for fusionen, og de synergier, de hævder, vil blive genereret.

John Visentin, administrernde direktør hos Xerox udtaler:
– I denne præsentation giver vi en oversigt over værdien af vores tilbud og to af de største potentielle fordele, som fusionen vil give – omkostningssynergier og indtægtssynergier.
Ved at høste disse synergier, vil det nye selskab være både mere rentabelt og bedre positioneret til at give kunderne en stærkere blanding af produkter, tjenester og support, end de to firmaer kan opnå hver for sig.

Udover de rent økonomiske fordele påpeger John Visentin, at fusionen vil sætte det nye selskab i førersædet når det gælder påvirkningen af markedet de kommende årtier.

Oven i de omkostningsbesparende synergier på anslået 2 milliader dollars skitserer Xerox muligheden for at sælge Xerox-software til HPs kundeportefølje. Det gælder fx XMPie og FreeFlow, som anslået 10.000 HP Indigo-brugere og 50.000 storformatbrugere kunne have glæde af.

Xerox siger også i præsentationen, at den kombinerede produktportefølje inden for toner- og inkjetprint, omfatter produkter for 95 milliarder dollars. Produktionsprintmarked vil se den mest komplette og konkurrencedygtige portefølje på tværs af alle segmenter.

Investorpræsentationen kan ses her på Xerox’ hjemmeside.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette