Trojanlabel vækster 60 % i sit tredje leveår

PUBLICERET: 28 October 2016
OPDATERET: 28 October

Det danske højteknologifirma Trojanlabel har sat et markant aftryk i markedet for digitalt etiket- og emballagetryk. I løbet af bare tre år har de udviklet og markedsført tre forskellige løsninger til etiket- og emballagemarkedet – løsninger der hver for sig er en succeshistorie.

At der er tale om en succes, vidner de tørre tal om. På bare tre år har Trojanlabel skabt en omsætning på over 50 millioner kroner med en vækstrate i seneste regnskabsår på intet mindre end 60 %. Det er sket helt uden tilskud fra vækstfonde og uden etablering af ekstern gæld, hvilket gør det hele endnu mere imponerende.

Hurtig markedsintroduktion og lav pris
Baggrunden for succeserne – Trojan1, Trojan2 og Trojan3 – skal findes i specielt to forhold, fortæller Mikkel Wichmann, medstifter og administrerende direktør i Trojanlabel. For det første har de en stram styring af produktudvikling og kommercialisering af de enkelte løsninger der sikrer, at produkterne når hurtigt frem til markedet, dernæst gør de alt for, at løsningerne er prismæssigt er attraktive for de fleste trykkerier.

– Det handler om at fremstille det produkt, som løser netop de udfordringer kunderne står over for, hverken mere eller mindre. Uden fordyrende og komplicerede features. Og vel at mærke uden at gå på kompromis med den kvalitet, der er helt afgørende for vores kunder, siger Mikkel Wichmann.

Tilgængelighed og ny markedsadfærd
Tilgængeligheden gælder ikke kun tilstedeværelsen i markedet og den attraktive pris, den gælder også brugervenligheden. Udstyret er så enkelt at betjene, at det stort set kan producere samme dag, som det installeres. Træning og tilvænning er næsten overflødig. Det muliggøres ved, at maskinerne produceres som en samlet boks, der bare skal sættes i en helt almindelig stikkontakt, og derfra styres fra en touchskærm.

Trojanlabels printere er ikke bare nye produkter med et attraktivt pris/ydelsesforhold. De er med til at ændre hele den måde, hvorpå etiketprint og tiltrykning på emballager foregår. Hvor det tidligere var stærkt specialiserede virksomheder, som forestod etiket- og emballagetryk, så ser man i stigende grad varemærkeejere, pakkerier, emballageproducenter og grafiske servicevirksomheder varetage disse opgaver fordi, prisen er overkommelig, betjeningen er nem, opgaverne kan produceres, når de skal bruges uden fordyrende lagerbinding, og så kan de lave variable data og personalisering i den kvalitet kunderne efterspørger.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Se ny wrapping folie med dobbeltfunktion på åbent hus

3M lancerer en helt ny folie, der går under navnet Protection Wrap Film (PWF) fordi det både er en PPF og en wrapping folie.
åbent hus

Mondi lukker papirfabrik

Mondi lukker permanent sin bulgarske papirfabrik Stambolijski efter en brand den 24. september.
MondiStambo2

Flyvende start for Epsons etiketsatsning

Epson har fremstillet etiketprintere i over et årti, men i Norden har deres fokus mere været på storformat og tekstilprint – indtil nu.
Epson-1-1024x683

Ny fabrik skal styrke Plockmatics globale tilstedeværelse

Det nye anlæg vil give øget kapacitet og effektivitet i produktionen, men vil også sætte virksomheden i stand til at vokse.
Plockmatic_03